מדד הסיכון של BDI: הרעה קלה במדד הסיכון העסקי החודשי בחודש אוקטובר

ענף שירותי הובלות – הובלה יבשתית נמצא בקרב ארבעת הענפים החלשים והמסוכנים ביותר במשק באוקטובר


00:00 ,05.01.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

ענף שירותי הובלות – הובלה יבשתית נמצא בקרב ארבעת הענפים החלשים והמסוכנים ביותר במשק באוקטובר
 
על-פי מדד הסיכון המשולב של BdiCoface, עמד הסיכון העסקי של החברות והעסקים במשק בחודש אוקטובר על רמה של 6.21, הרעה לעומת חודש ספטמבר בו עמד מדד הסיכון על 6.14. באוקטובר אשתקד עמד מדד הסיכון העסקי במשק על 6.02.
 
כלכלני BdiCoface מסבירים כי בשלבי יציאה מהמשבר חווים מספר רב של עסקים נפילות וכי הדבר נובע מכך שבתקופה של יציאה מהמשבר יש לחברות צורך בהגדלת מלאי ובהון חוזר גבוה יותר וחברות רבות מתקשות להשיג מימון שיאפשר הגדלה זו ועל כן בחודשי היציאה מן המשבר סיכון החברות הממוצע גבוה יותר.
 
על פי נתוני BdiCoface כ-25.77% מהחברות והעסקים בישראל דורגו ברמות הסיכון הגבוהות והמסוכנות (דירוגי סיכון 9 ו-10), עלייה בהשוואה לחודש שעבר. לחברות ועסקים אלה בעיות קשות בתזרים המזומנים, חשבון או חשבונות מוגבלים בבנק ישראל, דיווחים חוזרים ונשנים על שיקים חוזרים, ירידות חדות בהכנסות או ברווחיות, או מעברים חדים וקיצוניים מרווח להפסד. רמת הקשיים של חברות ועסקים אלו, על-פי הניסיון שצברו כלכלני BdiCoface, היא גבוהה באופן המאיים על המשך פעילותם בטווח של השנה עד השנתיים הקרובות.
 
על פי נתוני BDI ענף תעשיית הנייר והקרטון מוביל החודש את רשימת הענפים החזקים והבטוחים, לאחר שעלה מן המקום השלישי בו דורג בחודש שעבר ורשם הטבה של 9.8%. סיכונו העסקי של הענף עמד החודש על 4.08. ענף תעשיית הכימיקלים הגיע החודש למקום השני ברשימת הענפים החזקים ביותר ורמת הסיכון בו עמדה על 5.22. במקום השלישי נמצא תעשיית המתכת עם רמת סיכון של 5.23.
 
ארבעת הענפים החלשים והמסוכנים ביותר במשק בחודש האחרון על-פי מדד הסיכון המשולב של BdiCoface הינם ענף מסעדות ובתי קפה, במקום השני שירותי הובלות – הובלה יבשתית, ובמקום השלישי ענף תיירות ובתי מלון