מגדלי הפירות חילקו עשרה טון פירות קיץ לנזקקים בבית שמש

250 מגדלי פירות חילקו הבוקר (יום שלישי, 29 ביוני) כעשרה טון של עודפי פירות קיץ לנזקקים בבית שמש.


00:00 ,29.06.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
המשטרה מנעה מהמגדלים לבצע התוכנית המקורית ולשפוך את הפירות על כביש תל אביב ירושלים

250 מגדלי פירות חילקו הבוקר (יום שלישי, 29 ביוני) כעשרה טון של עודפי פירות קיץ לנזקקים בבית שמש. הכוונה המקורית של המגדלים היתה לשפוך את התוצרת החקלאית על כביש תל אביב ירושלים במחלף שער הגיא אולם מידע מוקדם על התוכנית דלף למשטרה. כוחות משטרה נערכו מבעוד מועד באזור ומנעו מהמגדלים לבצע את תוכניתם.

מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות, גיורא סלע, אמר שהחקלאים אינם רוצים להזיק לתושבי המדינה ולנוסעים בכבישים, אלא לעורר את תשומת הלב הציבורית למשבר העמוק שבו נמצאים החקלאים בעקבות הירידה החריפה במחירי הפירות. לדבריו, סגירת מסוף קרני למעבר של תוצרת חקלאית לתוך רצועת עזה במשך תקופה ארוכה גרמה לנזקים כבדים ולהפסדים למגדלים, שהם אינם מסוגלים לשאת אותם בכוחות עצמם.

בעקבות עודפי הפירות מגדלים נאלצים למכור את התוצרת במחירי הפסד וחלק מהפירות נותרים על העצים ולא נקטפים כלל. הנזק על פי נתוני משרד החקלאות נאמד בלמעלה משבעים מיליון שקל.

סלע אמר שאם הממשלה תמשיך להתעלם ממצב החקלאים, לא יהיה מנוס מהחמרת צעדי המחאה – דבר שהחקלאים אינם מעונינים בו.

ארגון מגדלי הפירות תובע מהממשלה פיצוי בשיעור של עשרה מיליון שקל על הנזק שנגרם בשל סגירת המסוף וכן הקמת מנגנון קבוע שיטפל בפינוי עודפי פירות במקרים דומים שיהיו בעתיד. "תכננו את נטיעת העצים והשיווק בהתחשב בשוק הפלשתינאי ברצועת עזה שקולט 20% מכמות הפירות בישראל. אנו לא נשלם את מחיר ההתנתקות מרצועת עזה," אמר סלע.