"לתעשיין מצליח מוציאים את הנשמה"

בפתיחת ועידת התעשייה 2013 דיבר נשיא התאחדות התעשיינים צביקה אורן על היחלשות כוחה וחשיבותה של התעשייה למשק ועל פניית צעירים לענפי שירותים שבהם הסיכוי להצליח גדול


00:00 ,21.11.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

"בתעשייה מגיעים להישגים לא באמצעות הורדת שאלטר ולא על ידי הפעלת כוח פוליטי, אלא על ידי עשייה. אנחנו התעשיינים מהווים כוח, אבל לא כוח כועס שמשיג את מטרותיו באמצעות סגירת מפעלים ובירוקרטיה ורגולציה מיותרות, אנחנו כוח בונה".

כך אמר נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר לשכת התיאום צביקה אורן, שפתח את ועידת התעשייה 2013 המתקיימת באילת בפני בכירי הממשל ומאות תעשיינים.

בנוסף התייחס אורן לנתונים האחרונים שפרסם הלמ"ס, המעידים על האטה משמעותית בצמיחת המשק: "התעשייה היוותה בעבר 20% מהכלכלה הישראלית וכיום פחות מ-15%. 23% מהמפעלים כבר הקימו קווי ייצור בחו"ל, כושר התחרות נשחק והמגמה הזו מאוד בעייתית. הצעירים בוחרים בענף השירותים שבו הסיכוי להצליח גדול והסיכון קטן, ויודעים שלתעשיין מצליח מוציאים את הנשמה, אבל בלי תעשייה אין שירותים".

אורן הוסיף: "ב-1948 התעשייה העסיקה 60 אלף עובדים וייצאה ב-5 מיליון דולר בשנה. היום התעשייה מעסיקה 400 אלף עובדים ועוד 2 מיליון עובדים בהעסקה לא ישירה ומייצאת בהיקף של 45 מיליארד דולר בשנה. אולם בשנים האחרונות יש מגמה בעייתית, הנוער לא מצטרף לתעשייה ומספר היזמים קטן".

בין השאר ייקחו חלק בוועידת התעשייה שר האוצר יאיר לפיד, שר הכלכלה נפתלי בנט; שר החינוך הרב שי פירון, שרת המשפטים ציפי לבני, יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת פרופ' אבישי ברוורמן, מנכ"ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר, נשיאת בית הדין הארצי לעבודה השופטת נילי ארד ראש אכ"א האלוף אורנה ברביבאי.