לתעודת גמר מקצועית ברכש ובלוגיסטיקה עדיפות על פני תואר אדמאי

סקר מקיף שנערך לאחרונה בקרב 300 בוגרים במכללה העסקית של לשכת המסחר תל אביב והמרכז, בחן את שאיפות הסטודנטים והתאמת התכנים לעבודה


00:00 ,05.04.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

בסקר שנערך לאחרונה במכללה העסקית של לשכת המסחר תל אביב והמרכז נשאלו מאות מבוגרי המכללה (סך של 300 נשאלים) בתחומי הרכש והלוגיסטיקה מספר שאלות בנוגע לשאיפותיהם בתחום, חשיבותם של הלימודים המקצועיים בתחום ומידת התאמת התכנים לעבודתם בפועל.

בתשובה לשאלה האם בעקבות תעודת הגמר המקצועית שודרג מעמדם, ענו רוב הסטודנטים (65%) שלימודי המקצוע אכן אפשרו להם לשדרג את משרתם, לעומת 35% מהסטודנטים הסבורים שלימודי המקצוע כלל לא השפיעו על משרתם.

בתשובה לשאלה "כבוגר המכללה, האם שכרך עלה ובאיזו מידה?" ענו 10% מהבוגרים ששכרם עלה בצורה משמעותית, 40% ענו ששכרם עלה בצורה בינונית ו-50% הנותרים טענו ששכרם כלל לא השתנה .

על השאלה "האם תמליץ לחבריך על לימודים מקצועיים במקום לימודים אקדמאיים?" ענו 47% מהנשאלים שכן, מכיוון שלימודים מקצועיים מבטיחים עבודה יותר מלימודים אקדמאיים, 41% ענו ממש לא, מכיוון שקיימת עדיפות במקומות עבודה לאקדמאים ו-12% ענו שהם לא ממליצים על לימודים, מכיוון שאפשר להצליח גם בלי ללמוד.

בנוגע לשאלה "האם אתה חש שהעובדה שלמדת מקצוע מהווה יתרון על אקדמאים ללא ניסיון בקבלה לעבודה?" ענו מרבית הנשאלים (60%) תשובה חיובית, 33% ענו שקיימת עדיפות לאקדמאים על פני בוגרי לימודים מקצועיים בקבלה לעבודה ו-7% ענו שהם לא חשים שקיים הבדל.

על השאלה "האם אלו הלימודים הראשונים שלך?" ענו מרבית הסטודנטים שלא: 60% מהם ענו שמדובר בקורס הכשרה מקצועית עבורם ו- 20% ענו שמדובר בהסבה מקצועית. 20% הנותרים ענו שאכן מדובר בלימודים הראשונים מאז שסיימו את התיכון.

את הסקר חתמה השאלה "עד כמה הלימודים המקצועיים אכן תואמים את דרישות העבודה אליה אתה מכוון ו/או עובד בפועל?". כלל הנשלים ענו שקיימת התאמה בין התכנים המקצועיים הנלמדים לדרישות המשרה; 47% ענו שקיימת התאמה גבוהה מאוד ו-53% ענו שקיימת התאמה מסוימת.

מנהלת המכללה העסקית של לשכת מסחר תל אביב והמרכז לבנת קיזנר מסרה שהסקר מצביע על השינויים המתחוללים בעולם בתחום הרכשוהלוגיסטיקה, המתבטאים בצורך בהכרה מקצועית על פני הכרה אקדמאית: "אנו שמשקיעים ללא הרף בקורסי המקצוע שלנו בתחום הרכש, על מנת שיקנו לסטודנט שלנו, מעבר לתיאוריה, גם כלים מעשיים ופרקטיים, שילוו אותו במסגרת תפקידם בתחום".

לדבריה, התוכנית החדשנית והבלעדית של המכללה העסקית של לשכת המסחר תל אביב והמרכז בקורס ניהול רכש ולוגיסטיקה, משלבת שני מסלולים קיימים ומאפשרות ללומדים לקבל תעודת הסמכה כפולה בניהול רכש בכיר ובניהול לוגיסטיקה בכיר.מדובר בקורס היחיד בארץ המסמיך את הסטודנט לקבלת תעודת מנהל רכש לוגיסטיקה בכיר בחסות ICC-THE WORLD BUSINESS ORGANIZATION.

המכללה העסקית של לשכת מסחר תל אביב והמרכז, הפועלת מעל 30 שנה, מציעה מגוון קורסים בתחום הרכש והלוגיסטיקה,שמעניקים חוויה מקצועית ומכינים את הסטודנט להסמכות בינלאומיות. הקורסים ברכש ובלוגיסטיקה עומדים בדרישות הגבוהות של הארגונים הבינלאומיים ונעשים בחסותICC וכוללים תכנים ייחודיים, כמו לימוד תכנת הפריורטי וסימולאטור ברכש. הלימודים מלווים בספר חדש, "ניהול רכש מתקדם", שנכתב במיוחד עבור הקורס והוצא לאור רק לאחרונה על ידי לשכת המסחר.

את מסלולי הלימוד החדש עורך ומלווה משה אמון, חונך ומרצה בתחום הרכש והלוגיסטיקה, שכתב את הספר הראשון בתחום: "רכש וניהול חומרים 1989" בהוצאת המרכז הטכנולוגי חולון.