לשכת המסחר חיפה: ממשיכים במאבק להשגת פיצוי הולם לעסקים

הלשכה ממשיכה בפעולותיה להשגת פיצוי הולם לעסקים, גם לתקופה שאחרי יולי, וממשיכה להיאבק על הכרה בכל הישובים שסבלו מהפגזות כיישובי ספר


00:00 ,03.08.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

הלשכה ממשיכה בפעולותיה להשגת פיצוי הולם לעסקים, גם לתקופה שאחרי יולי, וממשיכה להיאבק על הכרה בכל הישובים שסבלו מהפגזות כיישובי ספר
 
לשכת המסחר והתעשיה חיפה והצפון, ואיתה ארגונים כלכליים אחרים באזור, התנגדה להסכם הפיצויים שהושג עם משרד האוצר, מאחר שאין בו פיצוי הולם לנזקים של רוב המגזר העסקי בצפון. איגוד לשכות המסחר הצטרף לעמדתם של הארגונים הצפוניים.
 
מאחר שההסכם עוסק בנזקים ובתשלום שכר חודש יולי בלבד, ממשיכה הלשכה בפעולותיה להשגת פיצוי הולם לעסקים, גם לתקופה שאחרי יולי: לצורך זה נפגש נשיא הלשכה, עודד פלר, עם שר האוצר ועם ועדת הכלכלה של הכנסת.
 
סגן נשיא הלשכה, גד שפר, ומנכ"ל הלשכה, דב מרום, נפגשו עם סגן ראש הממשלה ושר התמ"ת אלי ישי, ופגישה נוספת עמו נקבעה ליום ראשון הקרוב.
 
השניים נפגשו גם עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה, רענן דינור.  נשיא הלשכה ונשיא איגוד לשכות המסחר ייפגשו בשבוע הבא עם הממונה על התקציבים באוצר, קובי הבר. בפני מנכ"ל משרד האוצר הוצגו החלופות שמציעה הלשכה למנגנוני פיצוי, ולפחות אחת מהן נבדקת עתה.
 
לשכת המסחר ממשיכה להיאבק על הכרה בכל הישובים שסבלו מהפגזות כיישובי ספר. שר האוצר יכול  להודיע על החלת אזור ספר לתקופה מוגבלת, והלשכה תובעת מהממשלה כי תכריז על כך. להכרזה זו חשיבות מיוחדת, שכן ההסכם לפיצוי על נזקים עקיפים, מפלה בין עסקים ביישובי ספר לאלה בישובים האחרים: עסקים ביישובי ספר יכולים לתבוע החזר של 100% עבור השכר ששולם לעובדים שנעדרו, ולתבוע פיצוי, בלא תקרה, על הנזקים העקיפים שלהם, בעוד שעסקים בישובים האחרים מוגבלים לתקרת הפיצוי שנקבעה בהסכם, ואף נדרשים לחתום על סעיף שהם מכירים בכך כי מדובר בסכום סופי.