לשכת המדען הראשי בתמ"ת השקיעה 50 מיליון ₪ בפיתוח טכנולוגיות מתקדמות לעיבוד מידע

לשכת המדען הראשי במשרד התמ"ת השקיעה ב – 5 השנים האחרונות, באמצעות תוכנית מגנ"ט, כ – 50 מיליון ₪ במאגד KITEלפיתוח טכנולוגיה חדשנית שתאפשר לעבד ולנתח מידע בזמן אמיתי גם אם הוא מגיע ממקורות שונים פורמאליים ושאינם פורמאליים, בין אם מכתב, פקס, דואר אלקטרוני או


00:00 ,06.03.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

לשכת המדען הראשי במשרד התמ"ת השקיעה ב – 5 השנים האחרונות, באמצעות תוכנית מגנ"ט, כ – 50 מיליון ₪ במאגד KITEלפיתוח טכנולוגיה חדשנית שתאפשר לעבד ולנתח מידע בזמן אמיתי גם אם הוא מגיע ממקורות שונים פורמאליים ושאינם פורמאליים, בין אם מכתב, פקס, דואר אלקטרוני או שיחת טלפון.
 
ד"ר אלי אופר, המדען הראשי, ועמוס שפירא, מנכ"ל אל-על, בחנו את ההפעלה הניסיונית של המערכת החדשה. ניסוי המערכת ובחינת היכולת הטכנולוגית בוצע על במערכת קשרי הלקוחות של חברת אל על.
 
מיקי קמחי, סמנכ"ל הפיתוח של "אניגמה" ,שהוא יו"ר המאגד,  ציין שהמאגד פיתח טכנולוגיות גינריות בחמש השנים האחרונות להפקת ידע ארגוני חבוי ברמה התפעולית בהיקף של כ- 50 מליון ש"ח במסגרת תוכנית מגנ"ט.
 
במהלך ה"דמו" הציגו אנשי "אל-על" את היתרונות שיש למערכת בהגעה ללקוחות היותר רלוונטיים ובקבועי זמן קצרים בהרבה, מהקיים היום בחברה. עמוס שפירא מנכ"ל אל על, הדגיש את החשיבות שהוא רואה למערכת כזו, בכך שתסייע לאל על לטפל בצורה טובה יותר בלקוחותיה.המערכת ידידותית מאוד למשתמש, וזכתה להערכה הן מהמפעילים בחברה והן מקהל הלקוחות של החברה.
 
מאגד KITEעוסק במיצוי ידע ארגוני ממקורות מידע מובנים ובלתי מובנים לתמיכה בקבלת החלטות אופרטיביות.  המערכת כוללת טכנולוגיות לזיהוי מילים ומתח בשיחות טלפון, ניתוח טקסטואלי של הודעות דוא"ל, מנוע חיפוש, מנוע חוקים וטכנולוגיות לקישורי מערכות ארגוניות כגון מערכות ERPו- CRM.
 
ייחודה וחדשנותה של המערכת נובע מיכולתה לשלב סוגי מידע שונים ולבצע הסקה תוך שימוש במנוע חוקים ושילוב מקורות המידע השונים. המערכת מאפשרת לנציג השרות לקבל תמונה אחודה של כל המידע הרלוונטי לצורך פניה ללקוח. המערכת מהווה פריצת דרך בתחום טכנולוגיות ניהול הידע, הטכנולוגיות שפותחו ושיתופי הפעולה בין החברות מהווים מנוף עסקי ושיווקי חשוב.
 
משתתפות במאגד החברות ENIGMA, SAP, NICE, ESI ו-VirtualSelfוכן קבוצות מחקר מאוניברסיטאות בן-גוריון, תל-אביב ובר-אילן.
 
ד"ר אלי אופר, המדען הראשי במשרד התמ"ת, מסר כי תוכנית מגנט מסייעת לחברות לפתח פלטפורמות טכנולוגיות שישמשו את החברות בפיתוח סל המוצרים העתידיים. תוכנית מגנט היא גם כלי חשוב בהעברת ידע מהאקדמיה לתעשייה. ד"ר אופר מסר כי עוד כי מאגד KITEהוא אבן דרך בעיבוד מידע בארגון. הטכנולוגיות שהודגמו בו מבשרות את העתיד אליו צועד התחום.