מדובר בגידול של כ-10% ממכירות ראש השנה האחרון. ישנה עלייה של כ-15% בצריכת יינות מתוצרת חוץ
מכירות היין והמשקאות החריפים בתקופת חג פסח תגענה לכ-250 מיליון ₪, גידול של כ-10% ממכירות ראש השנה האחרון. כך עולה מנתוני חטיבת המשקאות החריפים שבאיגוד לשכות המסחר.
לדברי דן ליאור, מנכ"ל החברה הסקוטית וחבר בחטיבת המשקאות האלכוהוליים באיגוד, המכירות לקראת החג הקרב מאופיינות בגידול במכירת יינות ישראלים מיקבים בינוניים.
לדבריו, הייחוד ביקבים הבינוניים הוא שהם מייצרים יינות באיכות גבוהה וממגוון של ענבים מסוגים שונים. זאת בדומה לרמה של יקבי בוטיק, אך בניגוד ליקבי בוטיק, היקבים הבינוניים מוכרים אותם במחירים סבירים- טווח המחירים נע מ- 30 ₪ עד 130 ₪ לבקבוק יין.
לדברי ליאור, על אף הדרישה הטבעית ליינות כשרים בחג, ישנה עלייה של כ-15% בצריכת יינות מתוצרת חוץ. "הדרישה היא בעיקר לייבוא של יינות העשויים מסוגי ענבים הנדירים בארץ".
לאור פגיעות של עברייני קניין רוחני בענף המשקאות החריפים, ליאור הפנה בקשה מיוחדת לצרכן הישראלי הרוכש משקאות חריפים: "יש להקפיד לקנות רק בחנויות מוכרות בכדי להימנע מזיופים ומנזקים בריאותיים, כמו כן יש לוודא שהסחורה מקורית ושיש תווית מסודרת ומפורטת עם פרטי היבואן והיצרן".
לשכות המסחר: שווי מכירות היינות והמשקאות החריפים בפסח עומד על 250 מיליון ₪
מדובר בגידול של כ-10% ממכירות ראש השנה האחרון. ישנה עלייה של כ-15% בצריכת יינות מתוצרת חוץ
00:00 ,10.04.2006
עשוי לעניין אותך
הרשתות הקמעונאיות בישראל מנהלות סחר באמצעות האינטרנט בהיקף של 8 מיליארד ש"ח
התאחדות התעשיינים: לקראת הפסח נרכשו סירים ומחבתות בהיקף של כ-30 מיליון ₪
ארגון מגדלי הפירות לשר החקלאות: הכרז על אסון טבע במטעי הגליל המערבי
התעשיינים: 40 מפעלי מתכת וחשמל העבירו קווי ייצור לחו"ל
עיריית חיפה תקדיש 30 מיליון ₪ לשיקום אזור הצ'קפוסט
אוריאל לין העביר למבקר המדינה הצעת חוק שתפעל למען צמצום הבירוקרטיה