לרגל ביקור ר"מ הודו: Coface הורידה רמת הסיכון בהודו בתחום החקלאות

ענקית ביטוח האשראי הבינלאומית Coface הורידה לאחרונה את רמת הסיכון של יצואנים ישראלים להודו בתחום החקלאות. עדיין קיימים ענפים מסוכנים ביצוא להודו כגון מתכות, כימיקלים, אנרגיה וטקסטיל


14:16 ,04.07.2017 מאת: מערכת פורט2פורט
אחד הנושאים המרכזיים בהם יתמקד ביקורו ההיסטורי של ראש ממשלת הודו בישראל הוא הוא שיתופי הפעולה הכלכליים בין המדינות ובמיוחד בתחום החקלאות. ברקע הביקור, חברת ביטוח האשראי הבינלאומית Coface הורידה לאחרונה את סיכון של יצואנים ישראלים להודו בתחום החקלאות, אך הוא עדיין נחשב לענף ברמת סיכון משמעותית.
 
 
על פי נתוני הלמ"ס, היקף הייצוא הישראלי להודו עמד בשנת 2016 על כ-1.1 מיליארד דולר. בחודשים ינואר-מאי השנה עמד הייצוא הישראלי להודו על כ-387 מיליון דולר, לעומת כ-474 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. בחודש מאי נרשמה התאוששות קלה לרמה של כ-90 מיליון דולר ייצוא ישראלי להודו, לעומת כ-85 מיליון דולר במאי 16. עיקר הייצוא (בניכוי יהלומים) הוא בתחום התעשיות הכימיות, מכונות וציוד חשמלי, מתכות ומיכשור רפואי.
 
 
לדברי כרמינה מנדולה, מנכ"ל Coface  ישראל, רמת הסיכון של הייצוא החקלאי מישראל להודו ירדה מרמה של "סיכון גבוה" לרמה של "סיכון בינוני". זאת בעיקר בשל שנתיים של עונות גשמים נורמטיביות, לאחר שנתיים (2014 ו-2015 ) שחונות שפגעו בתוצרת ובחקלאים. לדבריו, היקף הצמיחה של ענף החקלאות עמד על כ-4.8% בשנה 2016, לעומת צמיחה של 0.8% בשנת 2015 וצמיחה של 0.3% בלבד בשנת 2014.
 
 
מבחינת ענפים אחרים הרלוונטיים ליצואנים הישראלים, הענף בעל רמת הסיכון הגבוהה ביוצר הוא ענף המתכות המדורג ב-Coface ברמת "סיכון גבוה מאוד". בין הענפים הנמצאים ברמת "סיכון גבוה" נמצאים ענפי הכימיקלים, האנרגיה והטקסטיל. ברמת "סיכון בינוני" נמצאים, בנוסף לענף החקלאות גם ענפי התחבורה, הקמעונאות והתקשורת. הענף המדורג ברמת הסיכון הנמוכה ביותר הוא ענף הפרמצבטיקה.