לראשונה מזה שנתיים פותח משרד התמ"ת קורס נספחים כלכליים

הקורס ייפתח בחודש מאי ויימשך כעשרה שבועות. בסיומו יעברו הבוגרים הכשרה של שנתיים במינהל לסחר חוץ וביחידות המשרד השונות


00:00 ,09.01.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

לראשונה מזה שנתיים הודיע מינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת, האמון על גיבושויישום מדיניות סחר החוץ של ישראל, על פתיחת קורס נספחים כלכלים.

תפקיד הנספחים הכלכליים הוא לפעול בשגרירויות ישראל בכ-50 יעדים בעולם לקידום מדיניות סחר החוץ של ישראל, לעודד ייצוא, לשווק את ישראל כיעד אטרקטיבי להשקעות והקמת מרכזי מחקר ופיתוח (מו"פ) ולהוציא לפועל את מדיניותה המסחרית-כלכלית של ישראל בשוקי הקצה ברחבי העולם.

מועמדים לקורס, הנחשב כ"קורס הטייס" של המשרד, הן בשל איכות האנשים והן בשל מדינות היעד בו הם אמורים לשרת, עוברים תהליךמיון, הנמשך ארבעה-חמישה חודשים ומורכבממספר שלבים.

הקורס עצמו, שייפתח בחודש מאי, מתקיים באזור ירושלים בתנאי פנימייה. הקורס נמשך כעשרה שבועות ובו ילמדו הצוערים תכנים הנגזרים מהפעולות הנדרשות מהנציג הכלכלי בארץ ובחו"ל, הכוללים קידום יצוא וסחר, יצירה ואיתור הזדמנויות לשיתופי פעולה כלכליים, איסוף מידע כלכלי, עידוד השקעות, עידוד מו"פתעשייתי, חיזוק קשרי רכש הגומלין, ייזום וניהול מו"מ להשגת ותחזוקת הסכמי הסחר הבינלאומיים עליהם חתומה ישראל, ועוד.

צוערים שיסיימו את הקורס ימשיכו לתקופת התמחות במינהל לסחר חוץ וביחידותהשונות של משרד התמ"ת, שתימשך כשנתיים. בסך הכל, תקופת ההכשרה של נספח כלכלי נמשכת שנתיים עד שלוש שנים.

שר התמ"ת שלום שמחון: "בגמר שירותם יהווה הצעירים הללו את חוד החנית של הכלכלה הישראלית, יפתחו דלתות ליצואנים, חברות ועסקים ישראליים בשווקים הגלובליים, ויימשכו השקעות בינלאומיות בהיקפים של מיליארדי דולרים לישראל. אי אפשר להגזים בחשיבות פעילותם ותרומתם לכלכלה הישראלית".

סמנכ"ל סחר חוץ במשרד התמ"ת וראש מינהל סחר חוץ בועז הירש: "אנו מציעים לצעירים בעלי אוריינטציה ועניין בתחומיי הכלכלה מסלול מהיר להשתלבות בחזית שירות החוץ הכלכלי של מדינת ישראל. התפקיד מציע אתגרים אישיים ומקצועיים ועוסק בנושאים בעליחשיבות עליונה למשק הישראלי ולחוסנה הכלכלי של ישראל, במיוחד בעת הזו".


המועד האחרון להגשת בקשות לקורס הוא 22 בינואר.