לראשונה זה שנתיים: צמיחה בפעילות המפעלים הקטנים והבינוניים

באגף המחקר הכלכלי של התאחדות התעשיינים מגלים אופטימיות זהירה בכל הנוגע לרבעון השלישי, לאחר שהמפעלים הגדולים עברו לצמיחה כבר ברבעון השני


00:00 ,14.08.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

לראשונה מזה כשנתיים צפויה ברבע השלישי של 2013 צמיחה מחודשת בפעילות התעשייתית של מגזר המפעלים הקטנים והבינוניים.

כך עולה ממדד המפעלים הקטנים והבינוניים של אגף המחקר הכלכלי של התאחדות התעשיינים. המדד מבוסס על שקלול הדיווחים והתחזיות של 71 מפעלים תעשייתיים קטנים ובינוניים (עד 100 עובדים), למול 115 מפעלים גדולים (המעסיקים 100 עובדים ומעלה).

מנכ"ל ביסקול ויו"ר האגף לתעשייה קטנה ובינונית בהתאחדות התעשיינים ליאור לוי: "לאחר תשעה רבעונים של נסיגה רצופה בפעילותם של המפעלים הקטנים והבינוניים, יש מקום לאופטימיות זהירה. אולם, מוקדם מדי מכדי להעריך האם מדובר בנקודת מפנה במצבם, או בשיפור זמני בלבד. לפיכך, התאחדות התעשיינים ממשיכה לפעול מול הממשלה, על מנת ליצור סביבה עסקית שתומכת בפעילותו של מגזר התעשייה הקטנה והבינונית, כולל תמיכה ועידוד היצוא".

הצפי לגידול בפעילות המפעלים הקטנים והבינוניים ברבעון השלישי של 2013 נגזר מציפיות התעשיינים לגידול מחודש ומהיר בתפוקה ובמשלוחי היצוא, לאחר תקופה ארוכה, של למעלה משנתיים, בהן נרשמה נסיגה חדה בתפוקה. מנגד, צפויה האטה בקצב קליטת עובדים חדשים למפעלים קטנים ובינוניים, לצד צפי לנסיגה מתונה בהשקעות.

הצמיחה המחודשת הצפויה במגזר המפעלים הקטנים והבינוניים מצטרפת למגמת השיפור בפעילותם של המפעלים הגדולים, אשר עברו מנסיגה לצמיחה כבר ברבע השני של השנה וצפויים לרשום האצה בפעילותם ברבע השלישי של השנה.

על מנת לתת מענה לתעשייה הקטנה והבינונית, התאחדות התעשיינים מקיימת כנס מרכזי, ראשון מסוגו למפעלי התעשייה הקטנים והבינוניים, שיוקדש כולו להזדמנויות עסקיות. הכנס יתקיים ב-23 באוקטובר ויכלול, לצד הרצאות מקצועיות, גם מתחמי ייעוץ גדולים, בו יוכלו מנהלי המפעלים הקטנים והבינוניים להיפגש עם כל נציגי כלי הסיוע הממשלתיים ועם אנשי רכש של גופים ציבוריים וחברות גדולות.