לקראת חזרה ללימודים –ציוד משרדי "כחול-לבן" יירכש בהיקף של 3.05 מיליארד שקל

התלמידים ירכשו מחברות, כלי כתיבה וציוד אחר לביה"ס מתוצרת "כחול-לבן" בלבד בהיקף של כ-3.05 מיליארד שקל - גידול של כ-1.5%; יצרני הענף השקיעו כ-8 מליון דולר בפיתוח מוצרים חדשים


00:00 ,17.08.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
מאיר בר-אל, סמנכ"ל התאחדות התעשיינים ומנהל ענף מכשירי כתיבה וציוד משרדי בהתאחדות התעשיינים מעריך: התלמידים ירכשו מחברות, כלי כתיבה וציוד אחר לביה"ס מתוצרת "כחול-לבן" בלבד בהיקף של כ-3.05 מיליארד שקל - גידול של כ-1.5%; יצרני הענף השקיעו כ-8 מליון דולר בפיתוח מוצרים חדשים.

לקראת פתיחת שנת הלימודים תשס"ה, ירכשו התלמידים מחברות, כלי כתיבה וציוד משרדי אחר לביה"ס מתוצרת "כחול-לבן" בלבד בהיקף של כ-3.05 מיליארד שקל, המהווה עלייה של כ-1.5% לעומת קיץ 2003. כך מעריך מאיר בר-אל, סמנכ"ל התאחדות התעשיינים ומנהל ענף הנייר, מכשירי כתיבה וציוד משרדי בהתאחדות התעשיינים.

הוא ציין, כי הולכת וגוברת הדאגה של יצרני הענף מהגידול ביבוא מכשירי כתיבה וציוד משרדי, ומהתחרות הפרועה מצד היבואנים. הוא מעריך, כי יבוא הציוד המשרדי ומכשירי הכתיבה יגיע הקיץ ל-390 מליוני דולרים, המהווים גידול דולרי של 3% לעומת קיץ אשתקד.

בכל מקרה, אומר בר-אל, מכשירי הכתיבה והציוד המשרדי מתוצרת כחול-לבן הינם אטרקטיביים, הן מבחינת המחיר והן מבחינת האיכות והעיצוב, ובמקרים רבים אף עולים על המוצרים המיובאים מחו"ל בתחומים אלו.

בר-אל הדגיש, כי לקראת פתיחת שנת הלימודים תשס"ה השקיעו יצרני הענף כ-8 מליוני דולרים בפיתוח מאות מוצרים חדשים, עיצובם וציוד מתוחכם שנרכש לצורך יצורם, כמו למשל: תיקים וילקוטים אורתופדיים אשר יקלו על נשיאה של משקל; מחברות מעוצבות עם שלל מותגים ועוד.

בענף מועסקים כ-4,900 עובדים בכ-60 מפעלים. בין המפעלים הבולטים בענף מכשירי כתיבה וציוד משרדי-דפרון, סופרפייל, מודן תעשיות, מפעלי נייר אמריקאים-ישראליים בע"מ, אניה, מסטר אינדרסטריאל פרודקטס, עפרונות ירושלים, פאן ארט, מטרו, הארגז, חוליות.