לקראת החגים: צפוי גידול של כ-8% במכירות רשתות השיווק

בארבע השנים האחרונות היתה עלייה ממוצעת של כ-8% בסך כל המכירות ברשתות השיווק בתקופת החגים. נרשם גידול בולט של כ-93% בממוצע במכירות כלי הבית והמטבח


00:00 ,17.09.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

בארבע השנים האחרונות היתה עלייה ממוצעת של כ-8% בסך כל המכירות ברשתות השיווק בתקופת החגים. נרשם גידול בולט של כ-93% בממוצע במכירות כלי הבית והמטבח
 
גידול של כ-8% צפוי במכירות רשתות השיווק השונות, בהן מזון, הלבשה, מוצרי בני קיימא וכלי בית בחודש החגים. כך עולה מסקירה שערך אגף הכלכלה באיגוד לשכות המסחר לקראת ראש השנה ותקופת החגים.
 
הסקירה בחנה את התנהגות מדדי המכירות של הרשתות בשנים 2003-2005. מהניתוח עולה כי בארבע השנים האחרונות היתה עלייה ממוצעת של כ-8% בסך כל המכירות ברשתות השיווק בתקופת החגים, בהשוואה לחודש שקדם לה, וירידה ממוצעת של כ-9% בחודש שאחרי החגים.
 
בשנים 2003-2005 נרשמה עלייה ממוצעת של כ-10% במכירות המזון בחודש החגים, לעומת ירידה של 10% בחודש שלאחר החג. במכירות מוצרי בני קיימא (דוגמת מוצרי חשמל לבית) בחודש החגים לא נרשם שינוי בהשוואה לחודש הקודם, לעומת זאת נרשמה ירידה של כ-12% במכירות בחודש שלאחר תקופת החגים. במכירות ההנעלה נרשמה ב-4 השנים האחרונות בחודש החגים עלייה של כ-10% בממוצע, לעומת ירידה של 6% בחודש שלאחריו. הגידול הבולט ביותר של כ-93% בממוצע נרשם במכירות של כלי הבית והמטבח, לעומת ירידה בהיקף של כ-42% בממוצע, בחודש לאחר החגים.
 
באיגוד מציינים כי העלייה הצפויה בשנת 2006 דומה לממוצע בשנתיים האחרונות. בנוסף, מאגף הכלכלה נמסר כי שיעור הגידול במכירות רשתות השיווק בתקופת החגים שבין ראש השנה ועד סוכות נמוך מזה שבחג הפסח. השונות בין שתי תקופות החגים משקפת את הבדלי הצריכה המהותיים, בעיקר במכירות מוצרי בני קיימא וכלי הבית והמטבח.