למרות דיווחים על התאוששות בהייטק חלה ירידה במספר פורשי צה"ל שנקלטו בתחום

מסיכום הרבע הראשון של השנה מתברר: יורם בליזובסקי: למרות הדיווחים על התאוששת בענף ההייטק - חלה ירידה של 43% במספר פורשי צה"ל שנקלטו בתעשיית ההייטק - 12 פורשי צה"ל, נקלטו בתעשיות האלקטרוניקה והתוכנה בחודשים ינואר-מרס 2004.


00:00 ,03.05.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
מסיכום הרבע הראשון של השנה מתברר: יורם בליזובסקי: למרות הדיווחים על התאוששת בענף ההייטק - חלה ירידה של 43% במספר פורשי צה"ל שנקלטו בתעשיית ההייטק - 12 פורשי צה"ל, נקלטו בתעשיות האלקטרוניקה והתוכנה בחודשים ינואר-מרס 2004.

למרות ההתאוששות בקליטת עובדים בענף ההייטק - חלה ירידה של 43% במספר פורשי צה"ל שנקלטו בתעשיית האלקטרוניקה והתוכנה ברבע הראשון של 2004, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. כך עולה מסיכום הנתונים של התאחדות התעשיינים על קליטת פורשי צה"ל בחודשים ינואר - מרס 2004. בחודשים ינואר - מרס 2004 נקלטו 12 פורשי צה"ל בתעשיית ההייטק (מתוכם אלוף משנה אחד), זאת לעומת 21 בתקופה המקבילה אשתקד.

יורם בליזובסקי, מנכ"ל התאחדות התעשיינים שמסר על כך ציין, כי מסיכום הנתונים מתברר, כי בחודשים ינואר-מרץ 2004 חלה ירידה של 2.5% בקליטת פורשי צה"ל בתעשייה, לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ונקלטו 41 פורשי צה"ל בתעשייה.

עוד מתברר מנתוני התאחדות התעשיינים כי בחודשים ינואר-מרץ 2004 - נקלטו 9 פורשי צה"ל בתעשייה הביטחונית, זאת לעומת 7 בתקופה המקבילה אשתקד - גידול של כ-30%; 9 פורשים נקלטו בתעשיות הפלסטיקה, הגומי, הקוסמטיקה והרהיטים. זאת לעומת 4 ברבע הראשון אשתקד- גידול של 12.5%.

בליזובסקי ציין, כי בתעשיית הכימיה נקלטו ברבע הראשון של השנה 3 פורשי צה"ל לעומת 2 בתקופה המקבילה אשתקד; 2 פורשי צה"ל נקלטו בענף המזון, לעומת 3 שנקלטו בתקופה המקבילה אשתקד; בתעשיות הבניה נקלטו 2 פורשי צה"ל, בדומה לאשתקד; בתעשיית הטקסטיל לא נקלטו ברבע הראשון של השנה פורשי צה"ל, לעומת 2 בתקופה המקבילה אשתקד; 4 פורשי צה"ל נקלטו בתעשיית החשמל והמתכת, לעומת אחד בתקופה המקבילה.

מניתוח נתוני התאחדות התעשיינים מתברר כי מבין פורשי צה"ל שנקלטו בתעשייה בשלושת החודשים הראשונים של השנה, מהווים הקצינים 56%, כאשר 9% מהם הנם בדרגת אל"מ ומעלה (2 לעומת 11 בתקופה המקבילה אשתקד). הנגדים מהווים 44% מכלל הפורשים שנקלטו בתעשייה בתקופה הנסקרת.

הפעילות המשותפת של התאחדות התעשיינים ומחלקת הפרישה של צה"ל להשמתם של פורשי צה"ל בתעשייה מבוצעת ע"י רס"ן עמית צור-טל, המוצבת באורח קבע בהתאחדות התעשיינים. היא מאתרת, ממיינת ומפנה את הפורשים מצה"ל למקומות העבודה הפוטנציאליים.

יחידה זו גם מסייעת לפורשי צה"ל בראיונות, בהכנת קורות חיים, מתן יעוץ תעסוקתי, במפגש עם מעסיקים והכרת התעשייה.

יצוין, כי ב-13 השנים האחרונות, מאז שנת 1991 ועד היום, נקלטו בתעשייה כ- 2,000 נגדים וקצינים שפרשו מצה"ל.