לכו לקנות כחול-לבן

לדברי יו"ר התאחדות התעשיינים במרחב צפון מיכאל דיין, רכישת מתנות לחג מתוצרת הארץ יכולה ליצור מאות מקומות עבודה חדשים


12:40 ,13.04.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

לקראת חג הפסח מבקש יו"ר התאחדות התעשיינים במרחב צפון מיכאל דיין מהציבור, מראשי החברות הגדולות במשק, מרשויות מוניציפאליות ומארגונים, לעודד את התעשייה והתעסוקה בצפון ולרכוש מתנות תוצרת הארץ.

 

שווי השי לחג לעובדים ולקרובי משפחה וחברים נאמד בלמעלה משני מיליארד שקלים מדי שנה.

 

מנתוני ועדת כחול לבן, הפועלת במסגרת התאחדות התעשיינים במרחב צפון, עולה כי במידה וחברות יקפידו לרכוש מתנות לחג מתוצרת מקומית, יוכל הדבר להביא ליצירת מאות מקומות עבודה חדשים בצפון.

 

במסגרת פעילות הוועדה הושק פורטל מתנות כחול-לבן, המהווה כלי עבודה נוח ונגיש לשימושם של הנהלות, ועדי עובדים והציבור, בחיפושיהם אחרי מתנות תוצרת הארץ, כמו גם מתנות ייחודיות שנעשות על ידי עמותות וארגונים עם צרכים מיוחדים.

 

דיין: "על ידי רכישת מוצרים מקומיים ניתן למקסם את התועלת של הנוהג המקובל להעניק לעובדים ולחברים שי לרגל החג ולעודד את התעשייה והתעסוקה בארץ. רכישת מוצרים המיוצרים בישראל בכ-10 מיליון שקלים בלבד יכולה להוביל ליצירתם של כ-300 מקומות עבודה חדשים. תקופת החגים היא הזדמנות חשובה לחדד את הצורך ברכש מקומי לחיזוק הפריפריה, בעיקר כיום, כשאנו עומדים לנוכח העלאת מסים וגזירות כלכליות, לצד קושי הולך וגובר של שכבות רבות באוכלוסייה לעמוד ביוקר המחיה בארץ. אנו פועלים לאורך כל השנה לעידוד התעשייה המקומית והרכש המקומי ויוזמים פרויקטים כמו פורטל כחול לבן ופורטל המתנות, שזוכים להצלחה רבה".