לין: "קיצוץ תקציב הביטחון בשעת חירום זו בה יישובי הדרום מופגזים הוא חוסר אחריות"

נשיא איגוד לשכות המסחר מוחה על אישור הממשלה את המלצות המיסוי של ועדת טרכטנברג ובמקביל לקצץ 3 מיליארד שקל מתקציב הביטחון


00:00 ,02.11.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, מחה הבוקר כנגד החלטת הממשלה מיום ראשון האחרון לאמץ את המלצות המיסוי של ועדת טרכטנברג המתעלמות מהטבת המס המופלגת הניתנת למפעלי התעשייה המבוססים והחזקים בישראל.

"בשעה בה יישובי הדרום מופגזים חדשות לבקרים במטחי רקטות וגראדים וראשי ארגוני הטרור אף מאיימים בהגדלת טווחי הרקטות ללב המדינה, החלטת הממשלה לקצץ בתקציב הביטחון ב-3 מיליארד שקל, תוך התעלמות מהטבת המס האמורה הינה חוסר אחריות משווע", אמר.

"מצד אחד מדברים על קיצוץ תקציב הביטחון בשעת החירום הזו בה תושבי הדרום חיים בחשש מתמיד מאזעקה לאזעקה ומצד שני לא נוגעים ואפילו לא דנים במידת ההצדקה להעניק הטבת מס מופלגת בשווי 5.5 מיליארד שקל למפעלי התעשייה המבוססים והחזקים ביותר בישראל כאשר במקביל אף מעלים את מס החברות למאות אלפי עסקים קטנים ובינוניים, אשר כמה עשרות מהם נאבקים מדי שנה על קיומם."

לין הסביר כי אין מדובר בהטבת מס הניתנת כנגד ביצוע השקעת הון, אלא מדובר בהטבת מס הניתנת ישירות למפעלי תעשיה שהפרמטר היחיד שלהם לקבלת ההטבה הוא ייצוא 25% מתוצרתם וזאת אפילו אם יסגרו מפעלים ויפטרו עובדים. "על הממשלה הייתה מוטלת החובה לדון בהטבת מס זו ובמידת הצדקתה אך היא לא עשתה זאת והחליטה בחוסר אחריות משווע לקצץ דווקא בתקציב הביטחון. "

לאור כך, קרא לין לממשלה לבחון את ביטולה של הטבת המס האפלייתית לדבריו על מנת לספק את צרכי הביטחון של תושבי ישראל בצורה ההולמת ביותר. "במקום לקצץ בתקציב הביטחון, הדרך הנכונה צריכה להיות הפניית משאבים נוספים במסגרת תקציב הביטחון להצטיידות, מיגון והעלאת רמת מוכנותם של חיילי צה"ל."