לין על יוקר המחייה: על הממשלה לשתף פעולה עם המגזר העסקי

לקראת פרסום מדד המחירים לצרכן לחודש נובמבר טוען אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר כי בעוד שאיגוד לשכות המסחר עושה מאמצים כבירים להוזיל את עלויות היבוא לישראל, אשר הגיע בשנת 2021, ל-85 מיליארד דולר. הממשלה אינה תורמת את חלקה


12:10 ,15.12.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

לין: ״אפשר להיאבק ביוקר המחייה אבל על הממשלה לשתף פעולה עם המגזר העסקי. בעוד שאיגוד לשכות המסחר עושה מאמצים כבירים להוזיל את עלויות היבוא לישראל, אשר הגיע בשנת 2021, ל-85 מיליארד דולר. הממשלה אינה תורמת את חלקה. היא מטילה מס על ההתייקרות לרוחב כל עליות המחירים במשק כולל תעריפי ההובלה הימית, מאשרת את העלאת תעריפי החשמל, המים והארנונה הכללית בתחילת שנת 2023״.

 

איגוד לשכות המסחר עושה מאמצים ממוקדים על מנת להיאבק ביוקר המחייה. האיגוד עובד על שיפור התפקוד של נמלי הים, מציב מחסום להעלאות חריגות של מס הארנונה ואף הוציא משלחת יבואנים גדולה לטורקיה כדי להוזיל את היבוא. הציפייה באיגוד היא שגם הממשלה תתרום את חלקה במאבק זה, לא תסתפק רק בהעלאות הריבית של בנק ישראל ותיקח חלק אקטיבי במאמץ להורדת יוקר המחייה ובלימת האינפלציה.

 

לין מציין כי דוגמא לשיתוף פעולה מוצלח בין הממשלה למגזר העסקי הינה הרפורמה שהונהגה לאחרונה ביבוא וזאת תוך שיתוף פעולה מיטבי עם משרדי הכלכלה והאוצר. אבל זה לא מספיק, מדגיש לין: ״מאבק ביוקר המחייה והאינפלציה דרך העלאת ריבית בנק ישראל בלבד הינה דרך חלקית המורידה ביקושים אך מייצרת בעיות חדשות בתחום הכלכלי וכשלעצמה גם מעלה את יוקר המחייה״.