לין על ויסקונסין: שגיאה גורלית אם לא תאושר התוכנית

נשיא איגוד לשכות המסחר טוען כי "התוכנית תביא להגדלת שיעור השתתפות האוכלוסייה בכוח העבודה, ובדרך זו להגדלת התוצר הלאומי הגולמי"


00:00 ,24.12.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא איגוד לשכות המסחר טוען כי "התוכנית תביא להגדלת שיעור השתתפות האוכלוסייה בכוח העבודה, ובדרך זו להגדלת התוצר הלאומי הגולמי"
 
"זהו הניסיון הרציני הראשון של מדינת ישראל להתמודד עם בעיית האבטלה חברתית מבנית מהחמורות ביותר. אם לא תאושר תוכנית ויסקונסין זו תהיה שגיאה גורלית למדינה ובכייה לדורות", כך אמר היום אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר.
 
"בישראל התפתחה אוכלוסייה שלמה, של קרוב לכמאה אלף איש, אשר יכולתם להשיג עבודה מוגבלת ובפועל הם ויתרו על הרעיון שעליהם לעבוד". לכן, מסביר לין, "ישנה חשיבות עצומה לצרף מספר רב של אנשים מאוכלוסייה זו למעגל העבודה בישראל. רק בדרך זו של הגדלת שיעור השתתפות האוכלוסייה בכוח העבודה, התוצר הלאומי הגולמי יגדל והתוצר לנפש יוכל להשתוות לרמה אירופאית".
 
בין השנים 2003 ועד 2008 חלה התפתחות חיובית בהשתתפות האוכלוסייה הישראלית בכוח העבודה (למעלה מגיל 15) מ- 54.5% ל- 56.5%. אולם, שיעור זה נמוך ביחס למקובל במדינות אירופה, בדנמרק שיעור השתתפות עומד על 62.3%, בהולנד - 61% ובקפריסין 60%. לעומת זאת, בעיראק שיעור השתתפות האוכלוסייה בכוח העבודה עומד על 41% בלבד.
 
לין הוסיף עוד כי "שילוב אנשים בעבודה יחזיר להם את כבודם העצמי. זהו גם ביטוי לכך שמדינת ישראל תהיה מדינת עבודה ולא מדינת סעד המבוססת על קצבאות".
 
לדבריו, "ייתכן שצריך להכניס תיקונים בתוכנית ויסקונסין, לפקח על יישומה טוב יותר ואף לבדוק את עלויותיה, אך כל אלה אינם סיבה לכך שאחת מהתוכניות החברתיות החשובות ביותר שהנהיגה אי פעם מדינת ישראל תחוסל או תוקפא. על ממשלת ישראל ליטול את הפיקוד ולדאוג לכך שפעילותה של תוכנית חשובה זו תימשך".