לין על דברי רה״מ: יצירת פאניקה אינה הדרך הנכונה

נשיא איגוד לשכות המסחר התייחס לדברים שאמר אמש רה״מ ישראל, נפתלי בנט בנוגע להתפשטות זן האומיקרון, ואמר כי ״יצירת פאניקה מיותרת בקרב הציבור תשבש את קבלת ההחלטות, תיצור תחושות קשות של התנגדות ותפגע באמינות הממשלה״


11:20 ,20.12.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

עו״ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, אמר הבוקר כי ״ראש הממשלה וכמה שרי ממשלה שוגים כשהם מייצרים פאניקה בכל הקשור להתפשטות נגיף האומיקרון. זו לא הדרך לטפל בנושא. יצירת פאניקה מיותרת בקרב הציבור תשבש את קבלת ההחלטות, תיצור תחושות קשות של התנגדות ותפגע באמינות הממשלה״.

 

לדבריו, ״אין מקום לחיזוי אפוקליפטי של שרי ממשלה, דוגמת ׳תוך זמן לא רב יהיו עשרות אלפי מאומתים׳. יש להשאיר הערכות של התפשטות המחלה לאנשי המקצוע במשרד הבריאות״.

 

לין הדגיש כי ״על הממשלה לפעול באיזון ולבצע את כל הצעדים הנחוצים למיגור התפשטות האומיקרון, להוציא סגר ופגיעה בלתי נחוצה ובלתי מאוזנת בעסקים. על כן, יש לתגבר את החיסונים בדרך של הסברת עומק, הגברת האכיפה, מניעת התקהלויות מיותרות, עידוד עבודה מהבית, הגברת שימוש במסכת, החמרת התו הסגול, בקרה קפדנית ללא פשרות על השבים מחו״ל ועוד״.

 

נזכיר כי במסיבת עיתונאים שכינס אמש רה״מ בנט הוא ציין כי הגל החמישי של הקורונה כבר בדרך לישראל וכי בתוך 3-4 שבועות תירשם עלייה חדה במספר המאומתים והחולים. בנט דחק באזרחי ישראל לחסן את ילדיהם, וביקש מהסקטור הפרטי כי יעבור ככל הניתן לעבודה מן הבית.