לין מציע לנתניהו: הפחתת מס החברות מ-36% ל-30% עוד השנה

שום מהלך של הפחתת מסים לא יוכל לתרום לצמיחה וליצירת מקומות עבודה כמו הפחתת מיידית וניכרת של מס החברות"; "הפסד ההכנסות ממהלך זה שקול לעלות הפחתת אחוז אחד במע"מ"


00:00 ,13.06.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
"שום מהלך של הפחתת מסים לא יוכל לתרום לצמיחה וליצירת מקומות עבודה כמו הפחתת מיידית וניכרת של מס החברות"; "הפסד ההכנסות ממהלך זה שקול לעלות הפחתת אחוז אחד במע"מ"

"יש לתת עדיפות ראשונה בהפחתת מס החברות מ-36 אחוזים ל-30 אחוזים משנת המס הנוכחית. הפסד הכנסות המדינה ממהלך זה, שקול לעלות הפחתת אחוז אחד במע"מ (הפסד הכנסות של כ-2.6 מיליארד שקל)". כך מציע אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר והממונה לשעבר על הכנסות מדינה, בפנייה דחופה לשר האוצר, בנימין נתניהו.

לין מציין כי עלות הפחתת מס החברות ב-6 אחוזים נאמדת בכ- 2.8 מיליארד שקל בשנה.

"כדאי לבצע שינוי מהותי במדיניות הפחתת המסים. בחנו את הנושא היטב והגענו מסקנה כי שום מהלך של הפחתת מס לא יוכל לתרום לצמיחה וליצירת מקומות עבודה כמו הפחתה ניכרת במס החברות, כפי שהתרחש במהלך הפחתות המסים בסוף שנות ה- 80".

נשיא האיגוד מציין בפנייתו כי במהלך החודשים ינואר- מאי 2004 עלתה גביית המסים ב- 12 אחוזים לעומת התקופה המקבילה אשתקד, מהם גידול של כ- 2 מיליארד שקלים בהכנסות ממסי החברות (גידול זה אינו משקף עדיין את הפחתת מס החברות הצפויה השנה).

לין: "מס החברות פועל באופן ישיר על מנוע הצמיחה העיקרי של המשק - המגזר העסקי. זאת בניגוד להפחתת מס ערך מוסף או הפחתת המס ישיר על הכנסות יחידים. השפעתה המיידית של הפחתת מס החברות ניכרת ברווחיות החברות העסקיות, בהשקעות, בגידול מקומות העבודה ובאלטרנטיבות ההשקעה העומדות בפני משקיעים זרים".

בפנייתו מדגיש לין, כי המדינות שהצטרפו לאחרונה לאיחוד האירופי, משתמשות בקיצוצי מס חברות על מנת לזכות בנתח גדול יותר של השקעות באירופה. שיעור המס הממוצע באותן מדינות ירד ל- 19 אחוזים (הונגריה הפחיתה את מס החברות מ- 19 אחוזים ל- 16 אחוזים, צ'כיה הפחיתה את מס החברות מ- 31 אחוזים ל- 24 אחוזים עד 2006, סלובקיה ופולין הפחיתו את מס החברות בשיעורים שבין 25-27 אחוזים ל- 19 אחוזים ובאירלנד שיעור המס על פעילות רגילה של חברות הוא 12.5 אחוזים ועל פעילות ייצור 10 אחוזים).

"תהליך הפחתת מס החברות בארצות המצטרפות, הביא מחד לגידול עצום בהשקעות במדינות אלו, ומאידך להפעלת לחץ רב על המדינות במערב אירופה - בהם גרמניה וצרפת שפועלות בימים אלו להפחתת מס החברות בארצותיהם. אנו נאלץ להתמודד מול תחרות זו ולהיערך בהתאם – ויפה שעה אחת קודם", סיכם לין את פנייתו.