לין: מימון החריגה של 1.6 מיליארד ₪ בתקציב המדינה רק באמצעות קיצוץ בתקציבי משרדי הממשלה

"אנו מברכים על העברת תקציב המדינה ומודים לכל מי שטרח ועמל להעברתו. אולם, צר לי להיווכח שהתנהגות בלתי אחראית של חלק מנבחרי העם גרמה לחריגה של כ- 1.6 מיליארד ₪ בתקציב המדינה. אם זהו המחיר להעברת תקציב המדינה, על כולנו להיות עצובים", כך אמר היום אוריאל לין,


00:00 ,30.03.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

"אנו מברכים על העברת תקציב המדינה ומודים לכל מי שטרח ועמל להעברתו. אולם, צר לי להיווכח שהתנהגות בלתי אחראית של חלק מנבחרי העם גרמה לחריגה של כ- 1.6 מיליארד ₪ בתקציב המדינה. אם זהו המחיר להעברת תקציב המדינה, על כולנו להיות עצובים", כך אמר היום אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר.
 
"נשאלת השאלה איך תמומן אותה חריגה עצומה?! העלאת נטל מס ישיר או עקיף תפגע חמורות בכל מנגנוני הצמיחה שיושמו בשנת 2004, ובמיצוב ישראל בעולם. על כן הפתרון המתבקש הינו קיצוץ רוחבי בתקציבי משרדי הממשלה, שכן כבר בקרוב נאלץ להמשיך בהפחתת מסים, ובעיקר מס החברות בכדי לשמור על כושר התחרות של ישראל" מדגיש נשיא לשכות המסחר.
 
"ההישגים הכלכליים של ישראל בשנת 2004 הינם יוצאי דופן על פי כל קנה מידה. הישגנו צמיחה מרשימה תוך שמירה על יציבות. העלייה בגירעון המתוכנן תכתיב תוואי גירעון גבוה מהמתוכנן, ותגדיל את נטל תשלומי החוב של הממשלה, ובכך תקשה על הפחתת נטל המס החיונית כל כך למשק.