לין לשר המשפטים: הצעת החוק למחזור צמיגים נועדה לכישלון

נשיא לשכות המסחר טוען כי הדרך הנכונה לטפל בסילוק ומחזור צמיגים היא בהקמת תאגיד שיהיה אחראי על המחזור


00:00 ,19.11.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא לשכות המסחר טוען כי הדרך הנכונה לטפל בסילוק ומחזור צמיגים היא בהקמת תאגיד שיהיה אחראי על המחזור
 
אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, פנה לח"כ מאיר שטרית, שר המשפטים, ומחה על העקרונות המונחים ביסוד הצעת החוק לסילוק ומחזור צמיגים. "הצעת החוק במתכונתה הנוכחית, ואשר עברה בקריאה ראשונה, מטילה חובה ואחריות בלעדית על גופים עסקיים במשק (היצרנים והיבואנים) למחזר צמיגים אשר כלל אינם בשליטתם, בבעלותם או בחזקתם ועל כן היא נועדה לכישלון".
 
"מחלקת החקיקה של משרד המשפטים קופאת על שמריה", הדגיש לין וציין כי יבואני הצמיגים ויבואני הרכב מבצעים פעולה לגיטימית של יבוא צמיגים. הצמיגים המיובאים מועברים לצרכנים, לפנצ'ריות ולמוסכים ואינם נמצאים יותר בחזקתם. "אין זה מתיישב עם ההיגיון להטיל חובה על אדם לסלק חומרים שכלל אינם בחזקתו ובבעלותו".
 
מאיגוד לשכות המסחר נמסר כי האיגוד מזדהה עם המטרה המרכזית של הצעת החוק שהיא שיפור איכות הסביבה בדרך של סילוק או מחזור צמיגים משומשים. יחד עם זאת, הדרך שנקבעה על ידי ועדת הפנים של הכנסת הינה דרך מסוכנת הפוגעת קשות בעקרונות המשפט בישראל, ועלולה ליצור תקדים מסוכן, על פיו באמצעות חקיקה אפשר להטיל חובות ביצוע על אזרחים ללא כל זיקה לתחומי אחריותם.
 
לין הוסיף כי "אם הצעת החוק תעבור היא תהווה איום על עקרונות היסוד של שיטתנו המשפטית, והיא תיצור תקדים מסוכן של חקיקה שרירותית הפוגעת באופן לא מידתי ואף מופרז בציבור האזרחים והעסקים בישראל".
 
"אם שואפת המדינה לסלק את הצמיגים המשומשים, הדרך הנכונה לטפל בסילוק ומחזור צמיגים היא בהקמת תאגיד שימומן באמצעות דמי השתתפות מצד היצרנים והיבואנים וישמש למימון הליכי המחזור של הצמיגים המשומשים והשגת יעדי החוק", הדגיש נשיא האיגוד.