לין לשר האוצר: משוך את הצעת חוק רישוי עסקים

נשיא איגוד לשכות המסחר טוען כי הרפורמה ברישוי עסקים עלולה להפוך את ישראל ממדינה המכבדת את הדת למדינת דת


00:00 ,17.03.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא איגוד לשכות המסחר טוען כי הרפורמה ברישוי עסקים עלולה להפוך את ישראל ממדינה המכבדת את הדת למדינת דת
 
"אם יתקבלו השינויים המבוקשים על ידי ועדת הפנים בחוק רישוי עסקים הוא יהפוך מחוק לעידוד עסקים לחוק לדיכוי עסקים שמטרתו לאכוף חוקים אחרים בנושאי דת, דיני עבודה וכדומה. משרד האוצר מחויב למשוך את הצעת החוק כדי למנוע נזק כבד למגזר העסקי ולמשק". כך עולה מפנייה דחופה ששיגר עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, לח"כ ד"ר יובל שטייניץ, שר האוצר.
 
לין פנה לשר האוצר לאחר הדיון הסוער שהתקיים אתמול בוועדת הפנים של הכנסת בנושא הרפורמה ברישוי עסקים, שנסב על הוספת סעיף 'קיום הדינים הנוגעים לשעות פתיחתם וסגירתם של עסקים'.
 
"אם יתקבל סעיף זה תתווסף סנקציה רחבה וגורפת, בנוסף לסנקציות הקיימות, שבמהותה הופכת את ישראל למדינת דת. התנאי לקיים עסקים בישראל יהיה קיום חוקי דת, ותישלל מהמעסיק היכולת לנהל עסק משום שלא ציית לחוקי הדת. שמירת השבת תשמש כתנאי לקבלת רישוי עסק וככלי לאכיפת חוק זה ע"י הרשויות המקומיות".
 
לאור חילוקי הדעות שנתגלעו בוועדה וההתנגדות הגורפת של המשתתפים בדיון, הורה יו"ר ועדת הפנים ח"כ דוד אזולאי להחזיר את הדיון בנושא לוועדת השרים לענייני חקיקה.
 
איגוד לשכות המסחר מתנגד לדרישה נוספת אשר מרחיבה את האחריות הפלילית של דירקטורים ומבטלת את ההבחנה בין תפקידים של דירקטורים לבין אחריותם של נושאי משרה בתאגיד. "הרחבת האחריות אינה מקובלת במדינות ה-OECD ותביא לפגיעה ביכולת התפקוד של החברות".