לין לשר האוצר: יש להעלות באופן מיידי את תקרת גובה ההכנסה המזכה בהטבות מס על הפרשות לחיסכון

נשיא איגוד לשכות המסחר פנה אל אברהם הירשזון בנושא. ליו טוען כי אי העלאת ההכנסה המזכה מהווה הפרת הבטחה מפורשת בכתובים שנתן הממונה על שוק ההון דאז לנשיא האיגוד


00:00 ,28.05.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא איגוד לשכות המסחר פנה אל אברהם הירשזון בנושא. ליו טוען כי אי העלאת ההכנסה המזכה מהווה הפרת הבטחה מפורשת בכתובים שנתן הממונה על שוק ההון דאז לנשיא האיגוד
 
אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, פנה אל אברהם הירשזון, שר האוצר הנכנס, בדרישה שיורה על הגדלת ההכנסה המזכה לצורך הטבות מס לעצמאים בגין הפרשה לחיסכון, כפי שהובטח ע"י האוצר לפני כשנה.
 
הכוונה היא לתיקון מס' 3 לתקנות קופות הגמל שנכנס לתוקף ב-1.1.2006, וכלל, מצד אחד, הגדלת גובה ההכנסה המזכה מ- 10,000 ₪ ל- 14,000 ₪;  ומצד שני, הכללת מגבלות שהתנו את קבלת ההטבות ממס, בהפרשה מוקדמת של 1,120 ₪ לכל חודש בתוכנית פנסיה, קודם שאפשר לבצע הפרשות המזכות בהטבת מס לקופות גמל. האבסורד הוא, שניתנו הוראות ביצוע להפעלת המגבלות והתנאים, אך החלק המקדים של העלאת גובה ההכנסה המזכה טרם בוצע.
 
כזכור, נשיא איגוד לשכות המסחר פנה בדחיפות (26.12.05) אל שר האוצר דאז, אהוד אולמרט, בדרישה לקיים את ההתחייבות שניתנה לו באפריל 2005, עלידי הממונה על שוק ההון דאז, אייל בן-שלוש, על פיה הובטח כי האוצר פועל להעלאת גובה ההכנסה המזכה בהטבות מס על הפרשות למטרות חיסכון מ- 10,000 ₪ ל- 14,000 ₪.
 
אולמרט הבטיח בתשובתו כי הטבות המס לעצמאים בגין הפרשה לחיסכון (סעיפים 45א ו- 47 לפקודת מס הכנסה) יורחבו כבר בעתיד הקרוב. "רשות המסים שוקדת, בימים אלה ממש, על הכנת תזכיר חוק שירחיב את הטבות המס. התזכיר יופץ בזמן הקרוב לתגובת הגורמים הרלוונטיים".
 
"הבטחות אלו לא ניתנו בתקופת כהונתך כשר אוצר, אולם, יש להן חשיבות מכרעת באשר לאמינותו של משרד האוצר כלפי ציבור הנישומים במגזר העסקי", הדגיש לין להירשזון.