לין לפורז: "הוועדה לחלוקת ההכנסות מארנונה תהפוך את המגזר העסקי ל'פרה החולבת' של הרשויות המקומיות

"העובדה שהרשויות המקומיות מצויות במצוקה תקציבית קשה ידועה. אולם יש לזכור שמצוקה זו נובעת מניהול כושל ובלתי מקצועי של הרשויות עצמן"


00:00 ,06.06.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
"העובדה שהרשויות המקומיות מצויות במצוקה תקציבית קשה ידועה. אולם יש לזכור שמצוקה זו נובעת מניהול כושל ובלתי מקצועי של הרשויות עצמן"

"הופתענו מאד מההחלטה להקים ועדה שתבדוק את חלוקת ההכנסות מארנונה שאינה למגורים. הקמתה של ועדה כזו 'משדרת' נקודת מוצא, לפיה המגזר העסקי ימשיך לשמש 'פרה חולבת' של הרשויות המקומיות. השיטות המעוותות לגבייתה של הארנונה יתקיימו בעתיד בלא שיבוצע בהן שנוי כלשהו".

כך אמר היום אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, בפנייה לשר הפנים, אברהם פורז.

לדעת לין, נכון היה להקים ועדה שתבחן את מכלול הנושאים הקשורים בגביית ארנונה כגון: השונות בתעריפים בין סוגי העסקים בין הרשויות ובתוך הרשויות, הפערים הבלתי סבירים בין מגורים לעסקים וכו'. "בכך היה ניתן לצמצם את הנטל הכבד והבלתי סביר המוטל על המגזר העסקי לנוכח האפליות והעיוותים הקשים הקיימים בשיטות ובקריטריונים לגביית הארנונות".

"העובדה שהרשויות המקומיות מצויות במצוקה תקציבית קשה ידועה. אולם יש לזכור שמצוקה זו נובעת קודם כל מניהול כושל ובלתי מקצועי של הרשויות עצמן. מן הראוי היה על כן שמצוקה זו תבחן לא בדרך של 'חלוקת השלל' מהמגזר העסקי אלא דרך ייעול המערכות הפועלות וצמצומן".

"בחינת פתרון צר אך ורק דרך חלוקת הארנונות, ורק של המגזר העסקי, פירושה הנצחת המערכות המעוותות לשנים רבות נוספות". לין מבקש מפורז ליזום הקמת ועדה אחרת שתתייחס למכלול הנושאים.