לין לכחלון: למנוע את כניסתה של אמזון לישראל

נשיא איגוד לשכות המסחר שיגר מכתב דחוף לשר האוצר כחלון בדרישה למנוע את כניסתה של אמזון לישראל עד ליצירת שוויון בתנאי התחרות בין מכירות מקומיות ומכירות מספקי חוץ ביבוא אישי


13:57 ,30.04.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, פנה הבוקר במכתב דחוף לשר האוצר כחלון, וכתב כי ״נוכח החלטתה של אמזון להיכנס לפעילות ישירה בישראל, אני סבור שצריך למנוע את כניסתה, עד אשר ייווצר שוויון במיסוי בין המכירות המקומיות הרגילות לבין היבוא האישי מספקי חוץ.

 

״מרגע שאמזון תיכנס לפעילות בישראל, היא לא תהיה מוגבלת רק במכירה של ספקים מקומיים לשוק המקומי. היא תשמש גם מנוף של יבוא אישי מחו״ל. כתוצאה מכך, אי השוויון בתנאי תחרות שכבר היום גורם נזקים כבדים לכל רוחב המגזר העסקי בישראל יילך ויחמיר.

 

אין מדובר בנושא שולי. מדובר בכל העסקים המייצרים מוצרי צריכה לשוק המקומי, מייבאים מוצרי צריכה ומוכרים מוצרי צריכה. האחרונים אינם רק רשתות או קניונים, אלא בעיקר למעלה מ-50,000 חנויות רחוב קמעונאיות, עסקים קטנים, שכל אחד הוא בסיס קיומה של משפחה.

 

הרחבת אי השוויון הקיים היום באופן מאסיבי תגרום להרס של עסקים. כבר היום עסקים רבים נפגעים קשות כתוצאה מכך שעל מוצרים הנמכרים בשוק המקומי משולם מלוא ערך מס הערך המוסף ומוטלות כל דרישות התקינה. בייבוא אישי פטורים מכל אלה. זה יוצר אי- שוויון דרמטי בתנאי התחרות, לרעת המגזר העסקי בישראל״.

 

לין מזכיר במכתבו לשר האוצר כי שבאירופה הפטור ממע״מ כיום הוא על משלוחים עד ערך של 22 יורו, וכבר יש החלטה לביטול פטור זה כליל וסופית בשנת 2021. ״המגזר העסקי בישראל ניזוק קשה מאפליית המס, ומאפליה בדרישות התקינה, בינו ובין ספקי החוץ.  אסור שמצב זה יימשך ויחמיר. על כן, אני סבור שתנאי יסוד לכניסתה של אמזון בישראל הוא ביצירת שוויון בתנאי התחרות בין מכירות מקומיות ומכירות מספקי חוץ ביבוא אישי״.