לין להירשזון: בטל את האפליה בהגדרת העבודה המועדפת לחיילים משוחררים

נשיא איגוד לשכות המסחר אומר כי המענק צריך להינתן לכל חייל המשתלב במקום עבודה מסודר ללא הבחנה ערכית איזה מגזר או שירות חשוב יותר למשק


00:00 ,10.04.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא איגוד לשכות המסחר אומר כי המענק צריך להינתן לכל חייל המשתלב במקום עבודה מסודר ללא הבחנה ערכית איזה מגזר או שירות חשוב יותר למשק
 
אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, פנה בשבוע שעבר לשר האוצר, ח"כ אברהם הירשזון, בקריאה שיבטל את האפליה שבהגדרת העבודה המועדפת לחיילים משוחררים וירחיבה לכלל תחומי המשק ולא רק לתעשייה.
 
זאת בעקבות הודעת משרד האוצר כי חיילים משוחררים יקבלו את מלוא המענק לעבודה בתעשייה. לפי ההודעה, סכום המענק לכל חייל שיצטרף לתעשייה יגדל מ-80% ל-100%.
 
לדברי לין, "משרד האוצר נוקט עדיין בגישה המיושנת לפיה יש לעודד הפניית כוח אדם על בסיס סלקטיבי. המענק צריך להינתן לכל חייל המשתלב במקום עבודה מסודר ללא הבחנה ערכית איזה מגזר או שירות חשוב יותר למשק.כל חייל שמשתלב בשוק העבודה בתנאים של שוק חופשי תורם להפחתת האבטלה ולגידול בצמיחה, ואין זה משנה מהו מקום העובדה."
 
"כך למשל, חיילים משוחררים הפונים לתפקידי אבטחה אינם מקבלים את מענק העבודה המועדפת, למרות חשיבות תפקידם של המאבטחים והצורך במאבטחים מקצועיים. כמו כן, גם ענף הניקיון ותחזוקת המבנים צריך להיות מוכר לצורכי המענק, זאת לנוכח המשבר בענף הנובע ממחסור חמור בכוח אדם ישראלי, ועל מנת לצמצם את כמות העובדים הזרים."
 
לין הדגיש כי "הפחתת האבטלה היא יעד לאומי מרכזי ויש לזכור כי ענפי המסחר והשירותים הם שמייצרים את מרבית מקומות העבודה בישראל כמו גם בעולם המערבי."
 
"מנגנון המענקים אכן מעודד את שילובם בעבודה של חיילים ואף מגביר את המוטיבציה החיובית שלהם. עם סיום השירות הצבאי הסדיר והיציאה לחיים אזרחיים חשוב כי הצעירים והצעירות ישתלבו במעגל העבודה, כתרבות חיים. המענק מהווה אף עשיית צדק עם אותם חיילים וחיילות שהקדישו משנות חייהם בשירות המדינה" הוסיף לין.