לין: כוונת האוצר להעלות את שווי השימוש ברכב צמוד תפגע בכלל המעסיקים והעובדים

לין מוסיף ואומר לתוספת המס השפעות כלכליות על המשק כמו צמצום הצריכה הפרטית. קורא לאוצר לשקול מחדש את כוונתו להעלות באופן גורף את שווי השימוש על רכב צמוד


00:00 ,10.04.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

לין מוסיף ואומר לתוספת המס השפעות כלכליות על המשק כמו צמצום הצריכה הפרטית. קורא לאוצר לשקול מחדש את כוונתו להעלות באופן גורף את שווי השימוש על רכב צמוד
 
"תוספת המס שתוטל על העובדים כתוצאה מהעלאת שווי השימוש, תגדל באופן משמעותי ותגיע לרמה של כפל המיסוי הנהוג כיום", כך אמר היום אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר.
 
נשיא איגוד לשכות המסחר, ארגון המייצג כ-45% מכלל המועסקים במשק וכ-64% מכלל המועסקים במגזר העסקי, קורא לאוצר לשקול מחדש את כוונתו להעלות באופן גורף את שווי השימוש על רכב צמוד, מאחר והיא תחסל את הרפורמה במס הישיר שנועדה להפחית את המסים לשכבה רחבה של עובדים.
 
הכפלת שווי השימוש ברכב לעובד ששכרו ברוטו עומד על כ-7,000 ₪ והוא משתמש ברכב חברה מקבוצה 1 (1,180 ₪), תביא לירידה בשכר החודשי נטו מ-5,437 ₪ לחודש ל- 4,953 ₪ לחודש, כלומר הפסד של כ-500 ₪ לחודש בהכנסה הפנויה.
 
גם מהערכת התאחדות התעשיינים, לפיה רק כ- 40% מהמעסיקים מגלמים את שווי ההטבה, עולה כי התוספת השנתית הצפויה למגזר העסקי נאמדת בכ-430 מיליון שקל.
 
לין, אשר שימש כממונה על הכנסות המדינה, הביע חשש כי מעסיקים שעד כה לא נהגו לגלם את שווי זקיפת ההטבה, יידרשו ע"י עובדיהם לעשות זאת. מאידך, לין הדגיש כי עובדים שמעסיקיהם לא יגלמו את שווי השימוש, הכנסתם הפנויה תצטמצם ולכך השפעות כלכליות על המשק, כמו צמצום הצריכה הפרטית, העלאת תעריפי השירות ועוד.
 
עוד לדבריו, "מנגנון שווי שימוש ברכב צמוד נקבע בשנת 1974 במסגרת הרפורמה במס הישיר, ולכן הוא מחייב בדיקה מחודשת בהתאם לשינויים בשוק הרכבים". כיום קבוצת המחיר נקבעת לפי עלות הרכב בעת הרכישה (רכב חדש), ללא התייחסות לשנת היצור ולירידת ערך הרכב לאורך זמן.