לין: יש לשדרג את היחסים עם קפריסין

נשיא איגוד לשכות המסחר, פתח הבוקר את פורום העסקים ישראל קפריסין 2022 בקריאה לממשלת ישראל החדשה לשדרג את היחסים בין המדינות ואף העביר ביקורת חריפה על רשות המיסים שמונעת הסכם בין המדינות שימנע גביית כפל מס


14:06 ,10.11.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

עו״ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, פתח הבוקר את פורום העסקים ישראל קפריסין 2022 בקריאה לממשלת ישראל החדשה לשדרג את היחסים בין המדינות ואף העביר ביקורת חריפה על רשות המיסים שמונעת הסכם בין המדינות שימנע גביית כפל מס.

 

הבוקר (ה׳) התקיים במלון הילטון בתל אביב פורום עסקים ישראל קפריסין. הפורום התכנס במסגרת ביקור נשיא קפריסין, ניקוס אנסטסיאדיס, בישראל. יחד עם הנשיא הקפריסאי הגיעה לישראל גם שרת האנרגיה, המסחר והתעשייה הקפריסאית, גברת נטשה פילידס שהשתתפה בפורום ואף נשאה דברים במהלכו.

 

לין העביר ביקורת חריפה על רשות המיסים שאין היא מקדמת הסכם למניעת כפל מס עם קפריסין. ״זה מאד עצוב״ אמר ״שממשלות מאפשרות לרשויות מס לעצב מדיניות לאומית״. לשם דוגמא הוא אמר כי בזמנו כשרצו לבטל פיקוח על מטבע זר רשות המיסים התנגדה. היא חששה שכל הכסף הזר יברח מישראל. ההיפך קרה.

 

לין הוסיף: ״אחרי שנים של יחסים מצוינים בין ישראל וקפריסין הגיע הזמן לעלות מדרגה נוספת ולשדרג את היחסים בין המדינות-אחיות. לברית בין המדינות יש חשיבות אסטרטגית. החזון שלי הוא ״שתי מדינות - כלכלה אחת״. מערכת מיסוי משותפת שתקל על יחסי הסחר בין המדינות ותסייע לאנשי עסקים ישראלים וקפריסאים למצות את הפוטנציאל הגדול״.

 

הפורום התכנס ביוזמת איגוד לשכות המסחר ולשכת המסחר והתעשייה של קפריסין והשתתפו בו בין היתר: שגריר ישראל בקפריסין, מר אורן אנוליק, שגריר קפריסין בישראל, מר תיאודורה קוסטנטינידו, סגן נשיא לשכת המסחר והתעשיה של קפריסין, מר טוניס טומאזיס ומר אמיר שני, סגן נשיא לשכת המסחר ויו״ר ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלוחים הבינ״ל.

 

הפעילות העסקית הענפה בין ישראל לקפריסין באה לידי ביטוי בקיום משלחות עסקיות בין הארגונים והמדינות, גם ביוזמת הארגונים, וגם על רקע פעילות G2G (ממשלתית). בנוסף, הלשכות משתפות פעולה במסגרת פעילותן ברשת ה-ENTERPRISE EUROPE NETWORK, המהווה את רשת הארגונים לקידום שותפויות עסקיות הגדולה בעולם.


בין ישראל לקפריסין קיימות בריתות אסטרטגיות שחשובות מאוד לשתי המדינות. הבולטות שבהן הן הברית המשולשת בין ישראל, יוון וקפריסין, ופורום הגז של מזרח אגן הים התיכון. הברית עם קפריסין תורמת לביטחון ויציבות האזור וקידום עתיד אנרגטי לשתי המדינות ואף לחיזוק הקשרים המדיניים והכלכליים עם האיחוד האירופי בה חברה קפריסין.