לין: ההתקפה חסרת התקדים של מנכ"ל חברת החשמל את הרשות לשירותים ציבוריים חשמל - נורמה פסולה

לין: "ההתקפה על הרשות היא בעצם התקפה על מעשה החקיקה עצמו". הוסיף כי "חובתה של הרשות להגן על ציבור הצרכנים, המגזר העסקי וכלל המשק ולא לשרת את חברת החשמל"


00:00 ,04.07.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

לין: "ההתקפה על הרשות היא בעצם התקפה על מעשה החקיקה עצמו". הוסיף כי "חובתה של הרשות להגן על ציבור הצרכנים, המגזר העסקי וכלל המשק ולא לשרת את חברת החשמל"
 
ההתקפה חסרת התקדים של מנכ"ל חברת החשמל, אורי בן-נון את הרשות לשירותים ציבוריים חשמל היא נורמה פסולה שאין לה מקום במגזר הציבורי בישראל. כך אמר היום אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר.
 
לין: "מנכ"ל של גוף מבוקר לא יכול לתקוף חזיתית את עצם בסיס קיומה של רשות סטטוטורית, שהוקמה על-ידי המחוקק על מנת לפקח על הפעולות של החברה, אותה הוא מנהל. ההתקפה על הרשות היא בעצם התקפה על מעשה החקיקה עצמו".
 
"אם נרשה שגופים מבוקרים יערערו על זכות הקיום של רשויות ממשלתיות, כפי שעשה מנכ"ל חברת חשמל, יוכלו מחר גופים מבוקרים נוספים לתקוף את כלל הרשויות הרגולטוריות".
 
לין, אשר שימש בעבר מנכ"ל משרד האנרגיה וחבר במועצת המנהלים של חברת החשמל, ציין כי מנכ"ל חברת החשמל היה צריך לנהל ויכוח ענייני וישיר על החלטות הרשות ולא להציגה כגורם שיכול להרוס את חברת החשמל. "חובתה של הרשות להגן על ציבור הצרכנים, המגזר העסקי וכלל המשק ולא לשרת את חברת החשמל".
 
הרשות לשירותים ציבוריים חשמל הוקמה במטרה ליצור מנגנון פיקוח על מתן שירות ציבורי חיוני - החשמל. כדי שהיא תבצע את משימתה כראוי הודגשה, בחוק משנת 1996, חשיבותה ועצמאותה המשפטית והתפקודית של הרשות. ככל הידוע ללשכות המסחר, פעולות הפיקוח נעשות ברמה מקצועית תוך שמירה על איזון אינטרסים בין הצרכנים, חברת החשמל, יצרני החשמל הפרטי והמדינה.
 
בשנים האחרונות, הרשות העבירה מספר מהלכים אמיצים, אשר נועדו להתאים את צריכת החשמל לעלויותיה, תוך התייחסות לעמדת המגזר העסקי וכלל ציבור הצרכנים. בין הישגיה ניתן למנות את החרגת חברת החשמל מהגשת דוחות נומינליים שמנעה תוספת עלויות של כ- 350 מיליון ש"ח לכל אחוז אינפלציה; פרסום אמות מידה לשירות; ופרסום אמות מידה למשתתפים במשק החשמל התחרותי, בשנים הקרובות.
 
"המודל של רשות לשירותים ציבוריים – חשמל כגוף מבקר ומפקח לחברת החשמל הוכיח עצמו בשנים האחרונות".