לין דורש משר התמ"ת: הדח את יו"ר מכון התקנים

נשיא איגוד לשכות המסחר: "יו"ר מכון התקנים חייב לפעול עפ"י כללי מינהל תקינים ללא העדפה סקטוריאלית. דרך התנהגותו היא הפרת חובת נאמנות בסיסית. הוא מרשה לעצמו לנהוג איפה ואיפה"


00:00 ,13.06.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא איגוד לשכות המסחר: "יו"ר מכון התקנים חייב לפעול עפ"י כללי מינהל תקינים ללא העדפה סקטוריאלית. דרך התנהגותו היא הפרת חובת נאמנות בסיסית. הוא מרשה לעצמו לנהוג איפה ואיפה"
 
עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, פנה לשר התמ"ת, ח"כ בנימין (פואד) בן אליעזר, בדרישה ליזום דיון במועצת מכון התקנים להדחת יו"ר המכון, עמיקם בן צבי, מתפקידו. זאת בשל התנהלות חריגה המערערת את חובת הנאמנות המוטלת על מי שעומד בראשות גוף ממלכתי.
 
ביום 26 במאי התקיימה ישיבת הוועד הפועל של מכון התקנים הישראלי, בה נכחו בין השאר, נציגי איגוד לשכות המסחר. במפתיע, ללא כל הודעה מוקדמת, דרש יו"ר המכון, מר עמיקם בן צבי, מנציגי איגוד לשכות המסחר לעזוב את הישיבה, בטיעון כאילו נציגי האיגוד מצויים ב"ניגוד עניינים" בעניינים שונים שעל סדר היום.
 
לדברי לין, ברור לחלוטין כי היה זהו אמצעי של ניסיון דחלילי להפחיד את נציגי לשכות המסחר, שכן איגוד לשכות המסחר דורש שני שינויים חשובים: האחד, הגדלת ייצוג נציגי לשכת המסחר במכון, והשני, דרישה ממשרד התמ"ת לפתוח את בדיקות היבוא לתחרות לתועלת הכלכלה, שתביא לצמצום משמעותי בעלויות המשתמשים.
 
לדברי לין, מכון התקנים אינו חברה פרטית. הוא גוף ממלכתי שייעודו לשרת נכונה מטרות כלכליות לאומיות ולא למקסם הכנסות. "מחובתו של המכון לפעול לצמצום העלויות שהוא משית על המשתמשים, ולשמור על מדיניות של פתיחות, חשיפה ותחרות הוגנת של היבוא לעומת היצור המקומי".
 
עוד אומר לין כי פעולה כנגד נציגי המגזר העסקי הגדול ביותר במשק הישראלי שנועדה לבסס הפליה סקטוריאלית או סתימת פיות אינה ראויה לגוף ממלכתי".
 
"היא מהווה הפרה חריגה ומרחיקת לכת בנורמות ההתנהגות הנדרשות ממי שעומד בראשותה של רשות סטטוטורית. יו"ר מכון התקנים חייב לפעול על פי כללי מנהל תקינים, ועל פי התכלית המרכזית שלשמה הוקם מכון התקנים ולא לפעול משיקולים זרים ובלתי ראויים".
 
"דרך התנהגותו של יו"ר מכון התקנים, העומד בראש רשות סטטוטורית, היא הפרת חובת נאמנות בסיסית. הוא מרשה לעצמו לנהוג איפה ואיפה בגיבוי יועץ משפטי הכפוף אליו. זהו מעשה חריג, חמור ביותר וחסר תקדים המעלה את שאלת יכולתו לתפקד כנדרש."