לין דורש משר האוצר ליישם לאלתר הסדר הפיצויים לאוגוסט

נשיא איגוד לשכות המסחר טוען כי כל עיכוב בקבלת הפיצויים יפגע בעסקים הקטנים בצפון. לדברי לין, ניתן ליישם את הסדר הפיצוי כבר במהלך חודש ספטמבר


00:00 ,04.09.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא איגוד לשכות המסחר טוען כי כל עיכוב בקבלת הפיצויים יפגע בעסקים הקטנים בצפון. לדברי לין, ניתן ליישם את הסדר הפיצוי כבר במהלך חודש ספטמבר
 
אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, התריע הבוקר בפני שר האוצר, אברהם הירשזון, על כך שמסלול הביצוע של הסדר הפיצויים לחודש אוגוסט עבור עסקים בצפון 'אינו יוצא לדרך'. זאת על אף שההסדר סוכם עוד בשבוע שעבר בין כל הגורמים באוצר וגורמי המשק.
 
לטענת לין, התקנות טרם אושרו על ידי וועדת הכספים של הכנסת והנהלים הנחוצים טרם פורסמו לציבור. "פיגור בתשלומי הסדר הפיצוי, המבוסס כולו על 'מסלול ירוק', יפגע בעסקים קטנים רבים, ועלול להכשיל את המטרה המרכזית לשמה נועד - שיקום המגזר העסקי בצפון."
 
לדבריו, ניתן ליישם את הסדר הפיצוי כבר במהלך חודש ספטמבר, תוך היערכות מהירה ונכונה של רשות המסים. זאת, על ידי השוואת נתוני מחזור אוגוסט השנה לעומת נתוני המחזור אשתקד, באופן שישקף את הירידה במחזור וגם את אחוזי הפיצוי המגיעים לעסק.
 
כל נתוני המחזור של שנת 2005 זמינים, שכן הם מבוססים על דיווחים למע"מ, וכך גם נתוני מחזור חודש אוגוסט אשתקד. לעניין נתוני מחזור אוגוסט השנה, כל עוסק רשאי להגיש דו"ח מע"מ מיד בתום חודש אוגוסט, על פי בחירתו, ואין הוא צריך להמתין עד ל-15 בספטמבר.
 
עוד טוען לין כי עסקים רבים אינם עושים שימוש, מסיבות שונות, בקרן ההלוואות שהוקמה על ידי האוצר, ועל כן יש לזרז את הליכי הביצוע של הסדר הפיצוי. "הסדר הפיצוי חשוב ביותר למגזר רחב של עסקים קטנים, ויש לבצעו כך שניתן יהיה לקבל את הפיצוי כבר במהלך חודש ספטמבר".