לין בפנייה לרוה"מ: הפחתת מס החברות - המהלך החשוב ביותר לחיזוק הצמיחה במשק

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, פנה הבוקר לראש הממשלה, אריאל שרון, שיתמוך בתכנית האוצר להפחתת מס החברות ויקנה למהלך עדיפות עליונה. לדבריו, שום מהלך של הפחתת מסים לא יוכל להשפיע היום בצורה חיובית יותר על הרחבת מגזר העסקים הפרטי.


00:00 ,19.05.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

להפחתת מס החברות יתרון על פני חוק עידוד השקעות הון. היא משפיעה על המגזר העסקי כולו
הגדלת רווחיות החברות תביא להגדלת העסקים והתעסוקה
כל העולם מפחית מסים וישראל חייבת לעמוד בתחרות אם היא מעוניינת בהשקעות זרות.
 
אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, פנה הבוקר לראש הממשלה, אריאל שרון, שיתמוך בתכנית האוצר להפחתת מס החברות ויקנה למהלך עדיפות עליונה.  לדבריו, שום מהלך של הפחתת מסים לא יוכל להשפיע היום בצורה חיובית יותר על הרחבת מגזר העסקים הפרטי.
 
לין מציין כי למגזר העסקי כולו יש אינטרס גדול ומיוחד בהפחתת מס זה. שכן מס החברות הוא כיום המשפיע החזק ביותר לעידוד הצמיחה במשק וליצירת מקומות עבודה. "הפחתת מס החברות מעניקה עידוד ישיר לכל המגזר העסקי. היא יוצרת נזילות טובה יותר, מצמצמת את ההזדקקות לאשראי חיצוני ומותירה משאבים לפיתוח העסקים".
 
"להפחתת מס החברות יתרון עצום לעומת עידוד סלקטיבי של מפעלים, מכוח חוק עידוד השקעות הון", לין מסביר ומוסיף כי תעשיית המסחר והשירותים בישראל מהווה כיום, כפי שמקובל במרבית העולם המערבי, המעסיק הגדול ביותר בסקטור הפרטי. "לא פחות מ- 1.050 מיליון עובדים במגזר המסחר והשירותים. זאת לעומת 340,000 עובדים בתעשייה. מגזר זה הוא גם המנוע העיקרי ביצירת מקומות עבודה חדשים".
 
"שגיאה היא להציג את הפחתת מס החברות כמיטיבה עם בעלי ההון", לין מתריע ואומר כי "הפחתת מס החברות בעצם מגדילה את רווחיות החברות העסקיות ומגדילה אף את הונן העצמי. תוספת המשאבים הפנימיים תורמת ישירות להתרחבות העסקית וליצירת מקומות עבודה נוספים".
 
בהשוואה בינלאומית מציין נשיא לשכות המסחר כי "אנו נמצאים בתחרות קשה מול ארצות רבות, ובעיקר באירופה, שם מס החברות נמוך ומצוי בהליכים של הפחתה נוספת". הוא מדגים ואומר שממוצע מס החברות באיחוד האירופי עומד על 24 אחוזים, כאשר ממוצע מס החברות ב-  10 ארצות מזרח אירופה שהצטרפו לאיחוד האירופי עומד על 16 אחוזים. אוסטריה למשל, שהיא אחת מהכלכלות המפותחות והתחרותיות הורידה את מס החברות ל- 25 אחוזים.
 
לין: בכדי שמדינת ישראל תעמוד בתחרות מול השווקים הבינלאומיים על מנת למשוך השקעות זרות, המהוות אחד מהתנאים הבסיסיים לצמיחתו של המשק. עליה להפחית וכעת את מס החברות שנמצא עדיין ברמה גבוהה של 34%.