לין בכנס קיסריה: היעד הוא יצירת 90 אלף מקומות עבודה חדשים בשנה

נשיא איגוד לשכות המסחר: זהו התוואי הכלכלי-חברתי החשוב ביותר שיביא לצמצום שיעור האבטלה, הגדלת שיעור השתתפות האוכלוסייה בכוח העבודה והעלאת התוצר לנפש לרמה אירופאית


00:00 ,28.06.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא איגוד לשכות המסחר: זהו התוואי הכלכלי-חברתי החשוב ביותר שיביא לצמצום שיעור האבטלה, הגדלת שיעור השתתפות האוכלוסייה בכוח העבודה והעלאת התוצר לנפש לרמה אירופאית
 
"אם אנו רוצים ליצור מקומות עבודה למצטרפים החדשים למעגל העבודה, תוך צמצום שיעור האבטלה והגדלת שיעור השתתפות האוכלוסייה בכוח העבודה, על המשק לייצר לא פחות מ-90 אלף מקומות עבודה חדשים מדי שנה". כך אמר אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, במושב "תמונת המקרו של כלכלת ישראל ועמידות המשק בפני זעזועים", היום בכנס קיסריה.
 
לדברי לין, "בשלוש השנים האחרונות, 2004-2006, נוספו 243 אלף מועסקים לשוק העבודה, כאשר 60% מהם, 146 אלף - נוספו למגזר המסחר והשירותים. מגזר התעשייה הוסיף בשנים אלו כ-24 אלף מועסקים והמגזר הציבורי התרחב ב-48,600 מועסקים חדשים. כתוצאה מהגידול במספר המועסקים במשק, ירד שיעור האבטלה מרמה של 10.9% בסוף 2003 לרמה של 7.7% בסוף 2006, הישג משמעותי ביותר."
 
לין הציג שורת צעדים שניתנים ליישום מיידי ובהם: ביטול האפליות הסקטוריאליות בין עובדי המגזר העסקי, הפחתת נטל המס על היחיד ובעיקר על שכבות הביניים שהם מנוע הצמיחה במשק, שוויון במכרזי המגזר הציבורי, תוך שימת דגש על עסקים קטנים ובינוניים, המשך תהליך חשיפת המשק לייבוא ובמרכזו הפחתת המכס על יבוא מוצרי מזון, והמשך פתיחה המשק לתחרות.
 
לדעתו, יש להוסיף יעד מרכזי חדש שהוא העלאת רמת השירותים במגזר הציבורי ובעיקר בשירות המדינה. להשגת יעד צעד זה תהיה תרומה מכרעת בייעול פעילותו של המגזר העסקי ובהרחבת מעגל המועסקים.
 
לדברי לין, יש אף לשים דגש על הענקת דחיפה ועידוד להגברת יצוא השירותים תוך ניצול היתרון היחסי של ישראל בעולם. "עלינו לזכור, כי מי שמוביל את הכלכלה בארה"ב, אינו היצוא, אלא השווקים הצרכניים – שירותים ומסחר."