לין: אין לעשות שינויים מבניים בקצבאות הילדים

מזהיר מפני מצב בו שינויים בקצבאות הילדים יחזיר את הכלכלה למצב שיצור מחדש תמריץ לאי-עבודה. טוען כי עדיפה שיטה של קיצבה שווה לכל ילד


00:00 ,23.04.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

מזהיר מפני מצב בו שינויים בקצבאות הילדים יחזיר את הכלכלה למצב שיצור מחדש תמריץ לאי-עבודה. טוען כי עדיפה שיטה של קיצבה שווה לכל ילד
 
"שינויים מבניים בקצבאות הילדים אינם שאלה של ויכוח בין חילונים לחרדים. כל שינוי שיעשה בנושא זה, אם יעשה, מחייב התייחסות מרכזית לשאלה כיצד מהלך כזה ישפיע על המאמץ הלאומי של מדינת ישראל להגדיל את השתתפות האוכלוסייה בכוח העבודה". כך אמר הבוקר אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, בהתייחסו לדיונים הקואליציוניים בנושא.
 
לדבריו, אסור בשום אופן שקצבאות הילדים יצרו מצב שיעודד אי יציאה לעבודה, וכתוצאה מכך נחשלות חברתית כדפוס של חיים. "אם אנו שואפים לצמצם את הפערים החברתיים, עלינו להכיר בעובדה כי  תפקיד קצבאות הילדים הוא לסייע בניהול משק הבית. מנגנון קצבאות הילדים אמור להשלים את ההכנסה מהעבודה ולא להחליפה".
 
"החולשה במנגנון קצבאות הילדים כפי שהיה נהוג לפני מספר שנים, נבעה מהתלות בין כמות הילדים לבין המוטיבציה לצאת לעבודה. לכן, על המדינה לעודד ולפתח בקרב המשפחות שאיפה לקידום מקצועי ואישי, ללא תלות של קבע בקצבאות הילדים", הסביר לין.
 
לין ציין בנוסף כי מבנה על פיו גודל הקיצבה לילד גדל ככל שמספר הילדים גדול יותר הוא שגוי ביסודו ואינו תואם את הגידול בצרכיה של המשפחה. על כן עדיפה שיטה של קיצבה שווה לכל ילד.