"לחייב השימוש בחברות ישראליות במכרזי פיתוח נמלי ישראל"

יו"ר מטה כחול לבן אמר את הדברים בעקבות כוונת חנ"י להשקיע 12.5 מיליארד שקל בנמלים. מעריך כי כ-50% מהעבודות ניתן לבצע באמצעות התעשיה הישראלית. טוען כי הדבר יאפשר קליטתם של כ-16 אלף עובדים חדשים


00:00 ,24.04.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר מטה כחול לבן אמר את הדברים בעקבות כוונת חנ"י להשקיע 12.5 מיליארד שקל בנמלים. מעריך כי כ-50% מהעבודות ניתן לבצע באמצעות התעשיה הישראלית. טוען כי הדבר יאפשר קליטתם של כ-16 אלף עובדים חדשים
 
"התעשייה הישראלית יכולה לתת תשובה נאותה לכל צרכי פיתוח הנמלים. יש לחייב את הזוכים במכרזים לפיתוח נמלי ישראל להשתמש, במקרים שניתן, בחברות מבצעות ישראליות ובתשומות כחול-לבן, זאת באמצעות הוספת תנאי בסעיפי המכרז". כך מבקש עדי ליבנה, יו"ר מטה כחול-לבן בהתאחדות התעשיינים ומנכ"ל כיתן תעשיות משר התחבורה מאיר שטרית ומחברת נמלי ישראל.
 
קריאתו באה על רקע הכוונה של חברת נמלי ישראל להכפיל את ההשקעות בנמלים ל-12.5 מיליארד שקל תוך עשור, (מ-5.6 מיליארד שקל ל-5 שנים).
 
ליבנה מעריך כי כ-50% מעבודות הפיתוח של נמלי ישראל, דהיינו עבודות בכ-8.75 מיליארדי שקלים, ניתן יהיה לבצע באמצעות התעשייה הישראלית. הדבר יביא לקליטתם של כ-16 אלף עובדים חדשים במפעלים בעשור הקרוב, הוא טוען.
 
מדובר, בין השאר, בעבודות בתחום התשתיות, צנרת, עגורנים, מערכות פיקוח ובקרה, גוררות, בנייה ועוד.
 
ליבנה ציין שע"פ הפרסומים, תוכנית הפיתוח כוללת, בין השאר, הקמת נמל היובל ב' בנמל אשדוד, השלמת נמל כרמל א' בחיפה והכנסת שינויים להרחבתו בהמשך (מדובר בהרחבת רציף המכולות של נמל כרמל שלב א', הארכת רציף הקישון מזרח, והארכת שובר הגלים בכניסה לקישון והארכת שובר הגלים הראשי בנמל חיפה ועוד).