לקראת ההחלטה על בחירת החברה שתספק קרונות לרכבת ישראל, עדי ליבנה: על הרשפ"ת ורכבת ישראל לתת ניקוד גבוה יותר במכרז לחברה שתתחייב להגדיל את רכש הגומלין מהתעשייה הישראלית מעבר ל-30% הנדרשים בחוק; יביא לקליטתם של יותר מ-1,000 עובדים חדשים בתעשייה ובשירותים נילווים.
לקראת ההחלטה על בחירת החברה הזרה שתספק קרונות לרכבת ישראל, קורא עדי ליבנה, יו"ר מטה כחול-לבן בהתאחדות התעשיינים, לרשות לשת"פ תעשייתי, (רשפ"ת) ולהנהלת רכבת ישראל, לתת ניקוד גבוה יותר במכרז, לחברה שתתחייב להגדיל את רכש הגומלין מהתעשייה הישראלית מעבר ל-30% הנדרשים במסגרת חוק חובת המכרזים – דבר שיביא לקליטתם של יותר מ-1,000 עובדים חדשים בתעשייה ובשירותים נילווים.
החברות המתמודדות במכרז של רכבת ישראל לרכישת 86 קרונות בהיקף של 150 – 170 יורו, הינם אלסטום הצרפתית, סימנס הגרמנית, בומברדיה הקנדית וקאפ הספרדית.
יו"ר מטה כחול-לבן בהתאחדות התעשיינים מציין כי המכרז לאספקת הקרונות הינו חשוב לתעשייה ומהווה אבן דרך בהתפתחות התעשייה הרכבתית הישראלית שעדיין בחיתוליה. הוא שיבח את הרשפ"ת שנקטה בכל האמצעים הדרושים כדי להבטיח שתפותח תעשייה זו.
הוא הביע תקווה, כי הרשפ"ת תעמוד על כל התנאים שהיא הכתיבה, לפיהם ינתן לחברה שתזכה במכרז פרק זמן של 3 חודשים על מנת להציג באופן לרשפ"ת באופן מפורט כיצד תבצע החברה הזוכה את קניות הגומלין שלה בישראל ועם מי – זאת כתנאי לחתימת החוזה עם רכבת ישראל.
ליבנה קורא לשר התחבורה, מאיר שיטרית, להנחות את החברות הממשלתיות הכפופות אליו, כי החברות הזוכות במכרזים יגדילו את אחוז רכישות הגומלין מהתעשייה הישראלית.
הוא מציין כי השנה מתוכננת השקעה של 5.5 מיליארדי שקלים בפיתוח כבישים, מסילות ברזל ותשתיות אחרות להסעת המונים.
להערכתו של יו"ר מטה כחול-לבן בהתאחדות התעשיינים, הענות לפנייתו יכולה להביא לרכש גומלין של ציוד וביצוע עבודות כחול לבן בהיקף של יותר מ-1.65 מיליארדי שקלים ולהעסקתם של יותר מ-5,000 עובדים.
הוא מדגיש כי התעשייה הישראלית הינה תעשייה איכותית הנאבקת קשות מול מתחריה בחו"ל וכי הזרמת עבודות בהיקף של מאות מליוני דולרים יכולה להוות מנוף חשוב ביותר לצמיחת התעשייה. לדבריו אם רק היינו מנצלים נכון את "המנופים" העומדים לרשותנו, האבטלה בארץ היתה יורדת באופן משמעותי.
"להעדיף חברה שתתחייב להגדיל רכש הגומלין מהתעשייה הישראלית"
לקראת ההחלטה על בחירת החברה שתספק קרונות לרכבת ישראל, עדי ליבנה: על הרשפ"ת ורכבת ישראל לתת ניקוד גבוה יותר במכרז לחברה שתתחייב להגדיל את רכש הגומלין מהתעשייה הישראלית מעבר ל-30% הנדרשים בחוק; יביא לקליטתם של יותר מ-1,000 עובדים חדשים בתעשייה ובשירותים נ
00:00 ,07.06.2005
עשוי לעניין אותך
איגוד לשכות המסחר נגד הנהגת מס הכנסה שלילי

DHL ישראל הציגה את "הקומיקאים"
מגעים לשת"פ בין חנ"י לנמל פוטי בתחום פיתוח הנמל ושילוב טכנו' מתקדמות
פרשיית הונאה של כ - 10 מיליון ₪ ביבוא משקאות חריפים נחשפה על ידי המכס
חברת נמל אשדוד ממשיכה להתרחב - גייסה 32 עובדים
נמל התעופה הבינלאומי החדש של אילת יוצא לדרך