לאחר ביקורו הרשמי של השר אולמרט - יפן תוריד את אזהרת הנסיעה כלפי ישראל

אולמרט : אני צופה שכעת כתוצאה מהורדת רמת אזהרת הנסיעה נראה חזרה של אנשי עסקים ותיירים יפניים לישראל כפי שראינו בשנת 1999


00:00 ,20.04.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

אולמרט : אני צופה שכעת כתוצאה מהורדת רמת אזהרת הנסיעה נראה חזרה של אנשי עסקים ותיירים יפניים לישראל כפי שראינו בשנת 1999
 
יפן עומדת להוריד את אזהרת הנסיעה כלפי ישראל מרמה 2 לרמה הנמוכה ביותר – רמה 1. הורדה זו באה לאחר ביקורו של מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת אהוד אולמרט ביפן . הודעה על כך נמסרה היום למ"מ רוה"מ ושר התמ"ת אהוד אולמרט באופן רישמי ע"י שגריר יפן בישראל מר ג'ון יוקוטה.
 
במהלך הביקור ביפן קיים השר אולמרט פגישות עם ראש הממשלה Mr Junichiro Koizumi, עם שר התמ"ס היפני מר ,. NAKAGAWAעם שר החוץ היפני מר MACHIMURA. בפגישותיו עם אישים אלו ביקש מ"מ רוה"מ להוריד את רמת אזהרת הנסיעה כלפי ישראל בנימוק שישראל הינה היום מקום בטוח ביותר. עד כה נמנעו אנשי עסקים ותיירים יפניים מלהגיע לישראל עקב קיומה של אזהרת הנסיעה. השר אולמרט הודה לשגריר יפן בישראל וביקש להעביר תודתו גם לראש ממשלת יפן ולמקבילו היפני.
 
השר אולמרט ציין כי "ההתקדמות בתהליך השלום והתחממות היחסים של ישראל עם שכנותיה מציבה את האיזור בנקודת זינוק טובה לצמיחה כלכלית והורדת רמת אזהרת הנסיעה הינה צעד חשוב שיוביל לחיזוק יחסי הכלכלה , הסחר והתיירות בין ישראל ליפן. אני צופה שכעת כתוצאה מהורדת רמת אזהרת הנסיעה נראה חזרה של אנשי עסקים ותיירים יפניים לישראל כפי שראינו בשנת 1999" .
 
במהלך הביקור ביפן נפגש השר אולמרט גם עם עם שר ההגנה היפני מר OHNO,עם יו"ר התאחדות התעשיינים היפנים - ועם נשיא סוכנות החלל היפנית מר Watanabe, חברי פרלמנט ובכירים באקדמיה של יפן.כמו כן נפגש השר אולמרט עם נשיאי החברות המובילות ביפן כמו סוני, טושיבה, פוג'יטסו, פנסויק, NEC,NTTועוד שורה של ראשי חברות רב לאומיות במטרה להציג בפניהם אפשרויות לשיתופי פעולה טכנולוגיים עם חברות ישראליות והקמת מרכזי מו"פ בארץ .
 
נח שני, הציר הכלכלי ביפן מוסר שביקור השר בטוקיו עורר עניין חסר תקדים , כ 470 נציגי חברות יפניות השתתפו בכנס שאורגן ע"י שגרירות ישראל במשותף עם איגוד קרנות הון סיכון.
 
במהלך הכנס, אשר התמקד ביצירת שותפויות אסטרטגיות בין חברות ישראליות ויפניות, ערכו החברות הישראליות פרזנטציות והתקיימו הרצאות מקצועיות בנושאים הנוגעים לתעשיות עתירות הידע . כמו כן, תואמו לרבות מהחברות הישראליות פגישות עם חברות יפניות. בכנס השתתפו גם למעלה מ-60 חברות ישראליות מתחומי ההיי-טק ההון סיכון ובניהן ג'מיני, וורטקס כרמל,ג'נסיס , אלרון, אי.סי.איי. טלקום, מג'יק, גיוון אימגינג ונייס.

עמירם הלוי מנהל תחום הסחר עם אסיה במשרד התמ"ת מוסר כי יפן היום הינה שותפת הסחר השלישית בגודלה של ישראל באסיה אחרי סין והוונג קונג . הסחר ההדדי בין ישראל ויפן ב- 2004 הסתכם ב- 2.25 מיליארד דולר. היצוא בתקופה זו עלה ב- 32% ל- 765 מיליון דולר והיבוא עלה ב- 44% ל -1.5 מיליארד דולר.


בשנת 2004 נמשכה המגמה של ירידה ביצוא היהלומים ועלייה ביצוא מוצרי הייטק וטלקום המהווים כ- 60% מסך היצוא ליפן.