כשלשכת המסחר הופכת לכנס בחירות

יובל שטייניץ, שלי יחימוביץ' ויאיר לפיד היו בין הנואמים במסגרת האסיפה ה-51 של לשכת המסחר תל אביב והמרכז


00:00 ,06.01.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

ישראל ניצבת במקום הראשון מבחינת צמיחה. כך אמר שר האוצר ד"ר יובל שטייניץ ביום חמישי האחרון, במהלך האסיפה הכללית ה-51 של לשכת המסחר תל אביב והמרכז.

באסיפה השתתפותו ראשי המפלגות המובילות ומאות מבכירי המגזר העסקי, הפוליטי והמשפטי.

שטייניץ: "אתם אנשי עסקים. אתם יודעים יפה את מה שלא כולם מבינים: לפני שמחלקים את עוגת התקציב, צריך קודם לאפות אותה. אני רואה התעלמות ברוב המפלגות משני נושאים מרכזיים: עידוד השקעות ויצירת מקומות עבודה. מנהיגי מפלגות בישראל מגישים תוכניות כלכלית מבלי לדבר על יצירת הצמיחה ועידוד השקעות.

"מה קרה בכלכלה בארבע השנים האחרונות ואיפה אנחנו עומדים ביחס לעולם המערבי? לאחר שמדינת ישראל הייה בצמיחה שלילית במשך ארבע השנים האחרונות, נרשמה צמיחה של 15% ואנו עומדים במקום הראשון בעולם מבחינת הצמיחה. הנתונים דומים ביחס לשיעורי הצמיחה לנפש. כל זה קרה בזכות המנהיגות הכלכלית של הממשלה הנוכחית".

אמרה יו"ר מפלגת העבודה ח"כ שלי יחימוביץ': " ההבדל בין מה שנהוג בעולם המערבי למה שקורה אצלנו לא הגיוני. לא סביר ולא מתקבל על הדעת שדווקא חברות שהן במאיון והאלפיון העליון ישלמו מס אפקטיבי של 3%, ואילו עסקים קטנים ובינוניים ישלמו את מלוא המס. זו המציאות בפועל.

יחימוביץ' אמרה עוד, שהעסקים הקטנים והבינוניים הם חוט השדרה של המשק הישראלי, אך הם זוכים ליחס של ילד חורג במובן השלילי ביותר. לטענתה, בעוד שלתאגידים הגדולים יש פטורים נרחבים ממסים ויש להם אשראי בלתי מוגבל מהמערכת הבנקאית והגופים המוסדיים ולשכירים יש חוקי עבודה, כי אז ישנה קבוצה גדולה שלא נהנית מזה ולא מזה, לא מביטוח פנסיוני, לא מפיצויי פיטורים ולא מדמי אבטלה. שנתו של העצמאי, אמרה, נודדת בלילה, כי האחריות היא עליו בלבד, דבר שלא קורה לבעל שליטה בתאגיד ממונף".

אמר יו"ר מפלגת יש עתיד יאיר לפיד, שגם הוא דיבר באסיפה: "מעמד הביניים הישראלי הפך להיות הכספומט של נתניהו. כל פעם שהוא צריך עוד כסף, הוא הולך לכספומט. ואני אומר לכם, עד כאן. מעמד הביניים הישראלי הולך ומאבד אמון במדינה שלו. הוא מסתכל על הילדים שלו ופוחד שהם יברחו למיאמי; הוא מסתכל על הממשלה שלו ואומר לעצמו שהיא מנהלת אותו רע. אם אנחנו חפצי חיים, אנחנו צריכים כבר היום להחזיר את המדינה הזו לידי האנשים שבזכותה היא קיימת".