כנס חירום של חקלאי הגולן בתביעה למילוי מאגרי המים

תובעים מחברת מקורות למלא את מאגרי הגולן בעקבות מיעוט הגשמים ברמת הגולן. עד כה חברת מקורות מסרבת למלא את הנחייתו של נציב המים


00:00 ,29.01.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

תובעים מחברת מקורות למלא את מאגרי הגולן בעקבות מיעוט הגשמים ברמת הגולן. עד כה חברת מקורות  מסרבת למלא את הנחייתו של נציב המים
 
חקלאי הגולן מקיימים היום בשעה 5 אחה"צ כנס חירום בתביעה מחברת מקורות למלא את מאגרי המים של הגולן כדי להבטיח מים לחקלאות לכל השנה. בכנס ישתתפו חקלאים מכל האזור, ראשי אגודת המים "מי גולן", אורי דורמן וצוקי דויטש, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, יוסטה בלייר ומרכז תחום המים בהתאחדות, יורם תמרי.
 
כושר האיגום של מאגרי המים בגולן הוא 40 מיליון קוב. בשנים מרובות גשמים המאגרים מתמלאים לבד ממי שטפונות, אולם בשנים בהם כמות המשקעים ממוצעת או מתחת לכך מועברים למאגרים מים על ידי חברת "מקורות", מתוך קידוחים בבעלותה ברמת הגולן.
 
בעקבות כמות הגשמים הנמוכה יחסית שירדה עד כה בגולן התמלא עד כה רק שליש מנפח המאגרים. נציב המים, שמעון טל, הנחה את חברת מקורות למלא את המאגרים. חברת "מקורות" מסרבת לעשות זאת. צוקי דויטש, מנכ"ל "מי גולן", אמר שחברת "מקורות" החליטה לנהל על גבם של חקלאי הגולן את מלחמתה נגד נציבות המים ומשרד האוצר בשל הפרטת הובלת המים ברמת הגולן. דויטש הדגיש שמילוי המאגרים חייב להתבצע עוד בתקופת החורף שכן בקיץ ספיקת המים לא תספיק לכך.
 
מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, יוסטה בלייר, אמר שאסור שהניהול התקין של משק המים בישראל יהיה נשק בוויכוחים כספיים או מנהליים. "כל הגורמים במשק המים חייבים לשלב ידיים כדי להבטיח שכמות המים המוגבלת תשרת את כל הצרכנים. מחלוקות כספיות יכולות להתברר בנפרד בבתי משפט או בבוררות". בלייר הוסיף ואמר כי העיכובים במילוי מאגרי המים עלולים לסכן את חקלאות הצומח בגולן, המשתרעת על שטח של 32 אלף דונם והיקפה הכספי הוא 250 מיליון שקל. מחקלאות הגולן מתפרנסים 27 יישובים שעיקר הכנסתם היא מהחקלאות.