כינוס ראשון לועדת ההיגוי המשותפת צרפת-ישראל

ועדת ההיגוי המשותפת צרפת-ישראל לקידום שת"פ במחקר ופיתוח תעשייתי בין שתי המדינות התכנסה לראשונה בת"א; 30 פרוייקטים משותפים לחברות ישראליות וצרפתיות צפויים בשנת 2005


00:00 ,08.02.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

ועדת ההיגוי המשותפת צרפת-ישראל לקידום שת"פ במחקר ופיתוח תעשייתי בין שתי המדינות התכנסה לראשונה בת"א; 30 פרוייקטים משותפים לחברות ישראליות וצרפתיות צפויים בשנת 2005
 
ועדת ההיגוי המשותפת צרפת-ישראל לקידום שיתופי הפעולה במחקר ופיתוח תעשייתי בין שתי המדינות התכנסה לראשונה בשבוע שעבר בתל-אביב בראשותו של המדען הראשי במשרד התמ"ת, ד"ר אלי אופר. בראש המשלחת מצרפת עמד מישל גילבו, מנכ"ל אנבר, הגוף המקביל ללשכת המדען הראשי בצרפת.
 
מהצד הישראלי חברים בוועדה: יאיר אמתי – מנכ"ל מתימו"פ, יגאל ארליך – מנהל קרן הון סיכון יוזמה, פרופ' הלל ברקוביה – סגן נשיא למו"פ באוניברסיטה העברית וד"ר יצחק אנג'ל, מנהל המו"פ בחברת די-פארם.
בפגישה נכחו גם דידייה שאטון, הממונה החדש באנבר על שיתופי פעולה עם ישראל ועמיתו הישראלי, מנהל תוכנית צרפת- ישראל במתימו"פ, אהרון שטרן.
 
ד"ר אלי אופר מוסר כי הוועדה החליטה כי שיתופי הפעולה במו"פ בין ישראל לצרפת יורחבו לשת"פ עם חברות צרפתיות גדולות, מכוני מחקר ומוסדות אקדמיים; בנוסף תמשך הפעילות לסיוע ביצירת קשרים בין חברות ישראליות ובין חברות צרפתיות בינוניות וקטנות. כמו כן, הועדה סיכמה דרכי פעולה באשר לקביעת סדרי עדיפויות בתחומים בהן תתמקד התמיכה המשותפת במו"פ.
 
אופר מוסר עוד כי, מתימו"פ ואנבר ימשיכו להיות מוקד המסייע בחיפוש שותפים לפרוייקטים ובריכוז בקשות תמיכה במו"פ מהחברות.
 
ד"ר אלי אופר, ברך על הגעת המשלחת ומסר כי ישנו שיתוף פעולה מלא והדוק עם נציגי הממשלה בפריז. ד"ר אופר שיבח את הנחישות הרבה שגילתה המשלחת הצרפתית בכוונתה ליישם את ההסכם, כמו גם ביצירת מנגנון יעיל יותר שיסייע לחברות מישראל ומצרפת לשתף פעולה. אופר הוסיף עוד כי צרפת היא מדינת מפתח באיחוד האירופי וכי ברור כי שיתוף פעולה של חברה ישראלית עם חברה צרפתית טומן בחובו גישה נוחה ומהירה לשיווק מוצרים המאופיינים בחדשנות טכנולוגית ברחבי אירופה.
 
יאיר אמתי, מנכ"ל מתימו"פ, מסר כי מתימו"פ בשיתוף אנבר מטפלים כרגע בכ- 30 פרוייקטים משותפים של חברות צרפתיות וישראליות. על פי האומדן, מחצית מהם צפויה להבשיל ולהגיע לשלב אישור ויישום בשנה הקרובה.