כ- 5,000 נקודות מכירה מופעלות כיום על ידי זכיינים עבור 250 רשתות שונות

הערכה – בשנת 2005 צפוי גידול של כ- 20% במספר הרשתות שיפעילו זכיינים; מכון היצוא מנסה להרחיב ולפתח את פעילות היצוא בחו"ל באמצעות זכיינות


00:00 ,25.07.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

הערכה – בשנת 2005 צפוי גידול של כ- 20% במספר הרשתות שיפעילו זכיינים; מכון היצוא מנסה להרחיב ולפתח את פעילות היצוא בחו"ל באמצעות זכיינות.
 
כיום פועלות בישראל כ- 5,000 נקודות מכירה, המופעלות על ידי זכיינים עבור כ- 250 רשתות שונות. בשנת 2005 צפוי גידול של כ- 20% וכ- 300 רשתות שונות ישתמשו בשיטת הזכיינות. כך מתברר מכנס שערך מכון היצוא בנושא "הרחבת פעילות היצוא באמצעות זכיינות", בשיתוף פעולה עם חברת "דורון לישראל".
 
רו"ח שלמה בן עמרה, היועץ הכלכלי של חברת "דורון לישראל" ציין, כי בארה"ב הזכיינות הפכה לשיטת עסקים מובילה ומחצית מכלל העסקים הקמעונאים שם פועלים בשיטה זו. הוא הוסיף, כי 3,000 חברות בארה"ב פועלות בשיטת הזכיינות ומעסיקות מאות אלפי זכיינים עם מחזור מכירות העולה על טריליון (אלף מיליארד) דולר בשנה.
 
עוד אמר, כי באירופה שיטה זו נמצאת בתנופת התפתחות וכי אחוז העסקים הפועלים בשיטת הזכיינות, עולה בקצב של יותר מ- 10% בכל שנה. כיום פועלות באירופה כ- 4,000 חברות בשיטת הזכיינות להן 150 אלף זכיינים עם מחזור מכירות של כ- 100 מיליארד יורו בשנה.
 
דוד ארצי, יו"ר מכון היצוא ציין, כי בכוונת מכון היצוא לפתח את המודעות לשיטת הזכיינות בקרב היצואנים הישראלים כדי להגדיל את היצוא הישראלי. שיטה שהוכחה כמודל עסקי מוצלח. הוא גילה, כי חברות ישראליות לא מעטות החלו להרחיב את היצוא ואת פעילותן לחו"ל באמצעות שיטת הזכיינות, כמו חברת קסטרו, פוקס, מתאים לי, אשה אשה, עונות, נרות בשנקין ועוד.
 
ארצי ציין כי שיטת הזכיינות מאפשרת הרחבה מהירה של הרשת, תוך השקעה קטנה יחסית של משאבים פיננסיים וניהוליים וסיכון נמוך יחסית; מכירת זכיונות, דמי הזיכיון, והתמלוגים השוטפים, מותירים בידי החברה המזכה משאבים נוספים לפיתוח והרחבת העסק; על-ידי רכש והפצה בכמויות גדולות, מצומצמות הוצאות הניהול והתפעול, ופוחתת העלות התפעולית השולית של סניפים קיימים.