כ-43% מהתעשיינים מגייסים כח אדם באמצעות מודעות דרושים בעיתונים.

כ-69% מהתעשיינים מגייסים כח אדם למפעלים באמצעות חברות המתמחות בכך (חברות כ"א); 43% עושים זאת באמצעות פרסום מודעות דרושים בעיתונים; 37.5% מגייסים בדרך של "חבר מביא חבר" ורק 6% מגייסים כוח אדם בעזרת האינטרנט וכ-3% בלבד בסיוע לשכות התעסוקה. כך עולה ממשאל שנע


00:00 ,10.08.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

כ-69% מהתעשיינים מגייסים כח אדם למפעלים באמצעות חברות המתמחות בכך (חברות כ"א); 43% עושים זאת באמצעות פרסום מודעות דרושים בעיתונים; 37.5% מגייסים בדרך של "חבר מביא חבר" ורק 6% מגייסים כוח אדם בעזרת האינטרנט וכ-3% בלבד בסיוע לשכות התעסוקה. כך עולה ממשאל שנערך בקרב חברי ועד הפועל של התאחדות התעשיינים.
 
יורם בליזובסקי, מנכ"ל התאחדות התעשיינים שמסר על כך ציין, כי מהמשאל מתברר שכ-61% מהתעשיינים מעריכים במידה מועטה מאוד את הפעילות של שירות התעסוקה ו-39% במידה מועטה.
 
בליזובסקי מוסיף, כי מהמשאל מתברר עוד ש-84% מהמפעלים מוציאים את עובדיהם לחופשה מרוכזת במהלך תקופת הקיץ; 28% מהמפעלים עורכים לעובדיהם ימי כיף ו-16% משתתפים בהוצאות העובדים על קייטנות לילדיהם. 
 
מנכ"ל התאחדות התעשיינים ציין, כי כ-62% מהתעשיינים סבורים כי קיים סיכוי נמוך למיזמים כלכליים משותפים בינינו לבין הפלשתינאים כולל הקמת אזורי תעשייה משותפים בעתיד לאחר ההינתקות; 32% סבורים כי הסיכוי למיזמים כלכליים משותפים הוא רב ו-6% טענו כי אין כל סיכוי לכך.
 
עוד עולה מהמשאל, כי 53% מהתעשיינים היו מעדיפים גבול כלכלי עם מכסים בין ישראל לרשות הפלשתינאית לאחר ההינתקות; 34% - היו מעדיפים מעטפת מכס אחת, כפי שנהוג כיום וכ-13% היו מעדיפים גבול כלכלי ללא מכסים (אזור סחר חופשי) בין ישראל לרשות הפלשתינאית.
 
יצויין, כי ועד הפועל של התאחדות התעשיינים הינו למעשה "הכנסת" של גוף זה, בו חברים כ-80 מבכירי התעשייה על כל ענפיה.