כ-20% מהמפעלים בצפון הצליחו להדביק את הפיגור שנוצר בעקבות המלחמה

95% מהמפעלים בצפון לא ישנו את היקף ההשקעות המתוכנן במכונות ובציוד. פנחס קימלמן: הקמת קרן הלוואות בסך 900 מיליון שקל תאפשר למפעלים בצפון לגשר על בעיית תזרים המזומנים ולהתגבר על הפיגורים


00:00 ,13.09.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

95% מהמפעלים בצפון לא ישנו את היקף ההשקעות המתוכנן במכונות ובציוד. פנחס קימלמן: הקמת קרן הלוואות בסך 900 מיליון שקל תאפשר למפעלים בצפון לגשר על בעיית תזרים המזומנים ולהתגבר על הפיגורים
 
כ-20% מהמפעלים בצפון כבר הצליחו להתגבר על הפיגורים שנוצרו בייצור בשל המלחמה. כך מסר פנחס קימלמן, יו"ר פורום מנהלי כספים בתעשייה בהתאחדות התעשיינים ומשנה למנכ"ל אסם, בהסתמכו על סקר שערך פורום מנהלי כספים בתעשייה, הפועל בהתאחדות התעשיינים.
 
מהסקר שנערך לאחרונה בקרב עשרות מפעלים וחברות בצפון מתברר עוד כי 40% מהמפעלים בצפון מעריכים כי עד סוף חודש ספטמבר יצליחו להתגבר על הפיגור שנוצר, 3% - עד סוף אוקטובר, 3% - עד סוף נובמבר ו-15% מהמפעלים בצפון יצליחו להתגבר רק עד סוף דצמבר על הפיגור שנוצר אצלם (שאר המפעלים לא ידעו להעריך).
 
קימלמן ציין כי על מנת להתגבר על הפיגורים שנוצרו ביצור, 50% מהמפעלים בצפון מאריכים את שעות העבודה; 38% - מוסיפים משמרות, 29% - דוחים חופשות מתוכננות, כ-21% - מעבירים פעילות לקבלני משנה ו-21% מהמפעלים בצפון - יצליחו להתגבר על הפיגור באמצעות קליטת כוח אדם נוסף (ניתן היה לענות  על יותר מתשובה אחת).
 
יו"ר פורום מנהלי כספים בהתאחדות התעשיינים מדגיש כי 68% מהמפעלים בצפון נפגעו בתזרים המזומנים בשל המלחמה, 26% נתקלו במהלך המלחמה בביטול הזמנות מלקוחות בארץ ו-10% בלבד נתקלו בביטול הזמנות מלקוחות בחו"ל.
 
קימלמן מציין, כי ממצאי הסקר מראים אומנם כי המפעלים בצפון יצליחו להתגבר על פיגורים שנוצרו במהלך המלחמה, אך יכולתם לממש זאת בצורה מלאה, מותנית בשיפור תזרים המזומנים. בנסיבות אלו, אומר קימלמן, עולה חשיבות קיומה של קרן הלוואות מיוחדת בסך של כ-900 מיליון שקל שתאפשר למפעלים בצפון בעלי מחזור שנתי של 30 מליון שקל כל אחד, לגשר על בעיית התזרים שנוצרה להם.
 
קימלמן קרא לאוצר לממש את הבטחתו לשרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים, מוקדם ככל האפשר ולהוציא לפועל את הקמת הקרן. הוא ציין כי מהסקר מתברר עוד ש-95% מהמפעלים בצפון לא מתכוונים לשנות את היקף ההשקעות המתוכנן במכונות ובציוד. כל זאת בהנחה שהבנקים לא יערימו קשיים בכל הקשור למימון האשראי הנדרש לצורך השקעות אלו, ותוקם קרן ההלוואות, כאמור, לה התחייב האוצר.