ישראל תכהן כנשיאת תכנית המו"פ האירופית יוריקה

באירוע חגיגי בתל אביב לקראת תחילת הכהונה השתתפו מאה בכירים ממדינות החברות בתכנית היוקרתית. שר התמ"ת: נשאף להגביר אף יותר השת"פ לצמיחה ושגשוג בין המדינות


00:00 ,28.10.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

באירוע חגיגי בתל אביב לקראת תחילת הכהונה השתתפו מאה בכירים ממדינות החברות בתכנית היוקרתית. שר התמ"ת: נשאף להגביר אף יותר השת"פ לצמיחה ושגשוג בין המדינות
 
שר התמ"ת, בנימין בן אליעזר פתח אתמול את אירועי תחילת שנת יוריקה בישראל שמכהנת החל מהשבוע כנשיאת תכנית המו"פ היוקרתית של אירופה. "ישראל גאה לעמוד בראש ארגון יוריקה (Eureka) לשנים 2010-2011. אנחנו מעריכים את העובדה כי הוענקה לנו הזכות לשמש בתפקיד מכובד זה, במיוחד לאור העובדה כי במהלך שנה זו יחגוג הארגון 25 שנה לקיומו." כך אמר השר בן אליעזר  באירוע שהתקיים במרכז רבין בתל אביב.
 
הוא הוסיף,"יחד עם התמיכה שלכם, אנחנו מצפים לאתגר שעומד לפנינו - להנהיג את יוריקה מבסיס האם שלנו כאן בישראל - ארץ זבת חלב ודבש ו - חדשנות". בן אליעזר קיבל את "פעמון הנשיאות" בטקס שנערך השנה בברלין.
 
ממשרד התמ"ת נמסר כי, הנשיאות הישראלית של "יוריקה", התכנית הגדולה ביותר באירופה לשיתוף פעולה במו"פ תעשייתי, מארחת השבוע בתל אביב את המפגש הראשון של התכנית, במסגרת שנת הנשיאות הישראלית. התכנית מאגדת כ-40 מדינות, המתקצבות תוכניות מימון אירופיות בהיקף של 1.5 מיליארד יורו בשנה, שמקורם בתקציבי המדענים הראשיים של המדינות החברות.
 
באירוע הפתיחה אמר השר בן אליעזר כי "ביחד ובאמצעות פלטפורמת יוריקה, יצרנו טכנולוגיות חדשות, שיפרנו את הכלכלה הלאומית, יצרנו הזדמנויות תעסוקה ותרמנו לשגשוג המתמשך של עמינו. פרויקטים משותפים בין ישראל לאירופה חיוניים לשיפור החברה שלנו, להגנה על הסביבה שלנו ולחיזוק הקשרים בין אירופה לישראל. אני מאמין שהמדע יכול לשמש גשר בין תרבויות ויבשות".
 
ממשרד התמ"ת נמסר עוד כי, למעלה ממאה בכירים מהמדינות החברות ביוריקה, בהם מדענים ונציגים של תאגידים בינלאומיים מאירופה, משתתפים בסדרת המפגשים השבוע, ודנים במתווה הפעילות שגיבשה הנשיאות הישראלית.
 
בדברי הפתיחה ציין שר התמ"ת כי, "בסביבה דינאמית המשתנה ללא הרף, חדשנות היא המפתח שלנו לשרידות וקידום. התאמנו את המבנה הכלכלי שלנו בתגובה לאתגרים הקשורים לגלובליזציה. עברנו לכלכלת היי-טק תחרותית הפתוחה לשיתוף פעולה בינלאומי. היום, גם כאשר אנחנו עומדים מול משבר כלכלי ופיננסי עולמי, הכלכלה שלנו עדיין חזקה ובריאה".
 
לקראת סיום ציין בן אליעזר כי, "כיו"ר יוריקה, אנו מחויבים לחיזוקו של הארגון ולסלילת דרכו לעבר גידול ושיתוף פעולה. תחת הנהגה ישראלית, אנו נשאף להגביר אף יותר את שיתוף הפעולה שיאפשר צמיחה ושגשוג בין המדינות ובמדינות עצמן".