ישראל עשויה להיכלל ברשימה מחמירה של מדינות המפירות זכויות יוצרים

ארה"ב וישראל עשויות לחדש את השיחות על חוק התרופות בימים הקרובים - כך מסרו אתמול מקורבים למגעים. לדבריהם, אם הדרישות האמריקאיות לא ייענו, עשויה ארה"ב להודיע בסוף אפריל על הורדת ישראל לדרגה מחמירה של מדינות המפירות זכויות יוצרים


00:00 ,25.03.2005 מאת: מערכת פורט2פורט
ארה"ב וישראל עשויות לחדש את השיחות על חוק התרופות בימים הקרובים - כך מסרו אתמול מקורבים למגעים. לדבריהם, אם הדרישות האמריקאיות לא ייענו, עשויה ארה"ב להודיע בסוף אפריל על הורדת ישראל לדרגה מחמירה של מדינות המפירות זכויות יוצרים.

שר התמ"ת, אהוד אולמרט, הודיע אתמול כי החליט להעביר את חוק התרופות לאישור הכנסת באמצעות חוק ההסדרים המצורף לתקציב המדינה 2005 - כפי שפורסם לפני כחודש ב-TheMarker. אישור התקציב מתוכנן בשבוע הקרוב.

חוק התרופות עוסק בהגנה על זכויות חברות המייצרות תרופות מקוריות מפני העתקתן. על פי הצעת החוק הישראלי, התרופות יהיו מוגנות למשך חמש שנים וחצי מיום רישומן בישראל, ואולם אם ההגנה עליהם במדינה מהותית כארה"ב או האיחוד האירופי תפוג קודם, היא תפוג באותו שלב גם בישראל. בארה"ב מתנגדים לתפוגה המוקדמת.

מהתמ"ת נמסר בתגובה כי לאור העובדה שהחקיקה מהווה שינוי משמעותי ביחס למצב הקיים ומקנה רמת הגנה הדומה לזו הנהוגה בארה"ב, אנו מצפים שמשרד הסחר האמריקאי יידע לכבד את שינוי המדיניות ויוציא את ישראל מהרשימה השחורה.