ישראל וקנדה חתמו על שיפור ההסכם החקלאי בין המדינות

ההסכם מתוכנן להכנס לתוקף באוגוסט השנה ועתיד להרחיב את הסחר בין ישראל וקנדה. צוותי המו"מ מישראל וקנדה סיכמו לאחרונה את המו"מ על שיפור הגישה לשווקים בסחר בתוצרת חקלאית ומזון. ההסכם עתיד להרחיב את מגוון המוצרים החקלאיים שיהנו מפטור


00:00 ,02.07.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
ההסכם מתוכנן להכנס לתוקף באוגוסט השנה ועתיד להרחיב את הסחר בין ישראל וקנדה

צוותי המו"מ מישראל וקנדה סיכמו לאחרונה את המו"מ על שיפור הגישה לשווקים בסחר בתוצרת חקלאית ומזון. ההסכם עתיד להרחיב את מגוון המוצרים החקלאיים שיהנו מפטור ממכס ו/או מכסה בסחר המתנהל בין שתי המדינות.

יאיר שירן ממינהל סחר חוץ שעמד בראש צוות המו"מ הישראלי, מוסר כי רכז עגבניות, מוצרי סויה, גזר גמדי ובסיסים למשקאות קלים הם חלק מרשימת המוצרים החדשה שתהנה מפטור ממכס בשוק הקנדי. במקביל תעניק ישראל הטבות ליבוא של גרעיני סויה, מבחר פירות יער, מזון לבע"ח ועוד.

במהלך המו"מ שנמשך תקופה ארוכה קיים צוות המו"מ הישראלי התייעצויות עם משרד החקלאות ואגף המזון בהתאחדות התעשיינים עם מנת שההסכם יענה על צרכי היצוא הישראלי ומנגד, ייקח בחשבון את הרגישויות של המגדלים המקומיים.

הסחר בין ישראל וקנדה מתנהל ע"פ כללי הסכם הסחר החופשי בין שתי המדינות שנכנס לתוקף לפני מספר שנים. ע"פ ההסכם פטורות סחורות תעשייתיות ממכס ואו מכסה בסחר בין שתי המדינות , בעוד שבתוצרת חקלאית ומזון מעובד, שני הצדדים מעניקים הטבות על רשימה של מוצרים שהם בעלי אינטרס סחר לישראל וקנדה. בשנת 2002 עמד היצוא הישראלי לקנדה על היקף של 230 מיליון $ ואילו היבוא מקנדה לישראל עמד על 350 מיליון $. ההסכם שנחתם עתה בין שני הצדדים, ואשר מתוכנן להיכנס לתוקף באוגוסט השנה, עתיד להרחיב את הסחר בין שתי המדינות, בייחוד בתחום התוצרת החקלאית והמזון.