ישראל המליצה להעניק הגנה ל-5 שנים על מידע הנמסר לרשויות הבריאות בישראל במסגרת תהליך רישום תרופה חדשה

משלחת ישראלית שכללה נציגים בכירים ממשרדי התמ"ת, הבריאות והמשפטים, שבה בימים אלה מוושינגטון לאחר שקיימה שיחות עם משרד הסחר האמריקאי בנושא הגנה על קניין רוחני בישראל


00:00 ,01.07.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
משלחת ישראלית שכללה נציגים בכירים ממשרדי התמ"ת, הבריאות והמשפטים, שבה בימים אלה מוושינגטון לאחר שקיימה שיחות עם משרד הסחר האמריקאי בנושא הגנה על קניין רוחני בישראל.

המשלחת הציגה את דו"ח הוועדה הבין-משרדית בנוגע להגנה על תיקי רישום תרופות הכוללות, בין השאר, המלצות להענקת הגנה לתקופה של חמש שנים על מידע הנמסר לרשויות הבריאות בישראל במסגרת תהליך רישום תרופה חדשה ואישורה לשיווק. כן הציגה המשלחת הישראלית את התנאים על פיהם היא ממליצה להפעיל הגנה זו. בנוסף, מסרה המשלחת הישראלית עדכון בכל הקשור להתפתחויות האחרונות בישראל בתחום זכויות העתקה והשמעה של יצירות אומנותיות.

ביקור זה נערך בהמשך לפגישת מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת והתקשורת, אהוד אולמרט, והשר יוסף לפיד עם נציב הסחר האמריקאי, רוברט זליק, שהתקיימה לפני שבועות ספורים.

יצויין כי הצוות האמריקאי ציין בסיפוק את ההתקדמות והמאמצים שעושה ישראל לשפר ולעדכן את מדיניותה בתחום ההגנה על קניין רוחני. עם זאת, הוסיפו נציגי ארה"ב, כי הם עדיין מוטרדים ממה שהם מכנים כפגיעה באינטרסים של חברות תרופות אמריקאיות מבוססות מחקר, כמו גם בזכויות מפיקי תקליטים זרים הפועלים בשוק הישראלי.

עוד צויין כי השיחות התמקדו בניסיונות לליבון הסוגיות שבמחלוקת. בסיומם של השיחות הושגה התקדמות ושני הצדדים סיכמו כי ימשיכו להידבר ואף יקיימו מפגש נוסף בקרוב על מנת לחתור למציאת פתרונות שיגשרו על הפערים בנושאים הבודדים שעדיין נותרו במחלוקת בין ישראל וארה"ב בתחום ההגנה על קניין רוחני.