ירידה של 40% בהיקף רכישת דגלי ישראל לקראת יום העצמאות

מבדיקת התאחדות התעשיינים מתברר: עם ישראל רכש כ-400 אלף דגלי לאום בהיקף כספי של כ-4 מליוני שקל - ירידה של כ-40%


00:00 ,25.04.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
מבדיקת התאחדות התעשיינים מתברר: עם ישראל רכש כ-400 אלף דגלי לאום בהיקף כספי של כ-4 מליוני שקל - ירידה של כ-40%.

לקראת יום העצמאות ה-56 של מדינת ישראל רכש עם ישראל כ-400 אלף דגלי לאום מסוגים ובגדלים שונים, בהיקף כספי של כ-4 מליוני שקל - מהווה ירידה של כ-40% לעומת יום העצמאות אשתקד. כך עולה מבדיקה שערכה התאחדות התעשיינים בקרב יצרני הדגלים.

מדווחי היצרנים מתברר, כי עיקר הירידה נובעת מהירידה בהזמנות של גופים ממשלתיים, עיריות, מועצות מקומיות ומועצות אזוריות.

אלי יוסף, מנכ"ל "מדיום" מסר להתאחדות התעשיינים, כי כ-50 רשויות מקומיות כלל לא הזמינו השנה דגלים, ובכ-50 רשויות מקומיות נוספות הייתה ירידה של 30% - 50% בהזמנות דגלים. רק כ-100 רשויות מקומיות הזמינו דגלים בדומה ליום העצמאות אשתקד.

עוד מתברר כי השנה נרשמה ירידה של 10% בפטישים, ירידה של 20% - 30% נרשמה גם במכירות הדגלים לרכב. כן חלה ירידה של כ-30% - 40% ברכישת דגלים עבור העיריות והרשויות המקומיות בשל מגבלות תקציביות. מכירות הדגלים לגופים אלו הסתכמו בכ-350 אלף שקל.

מדיווח היצרנים נמסר, כי חלק גדול מבתי המלון ובתי הארחה, הפסיק את רכישות הדגלים, למעט בתי המלון באילת, ים המלח וירושלים. ההיקף הכספי של רכישות אלו נאמד בכ-25 אלף שקלים.

אבי מרום, מנכ"ל מרום אפ.ג'י.פי, מסר להתאחדות התעשיינים כי ערב יום העצמאות השנה חלה ירידה של כ-10% - 20% במכירות דגלי אורך. מדובר בדגלים של 80 ס"מ או 1 מטר על 4 מטר, הנתלים בד"כ בחזית הבתים המשותפים.

כן חל גידול של 10% במכירות דגלי ענק המכסים בניינים שלמים.

גידול של 10% חל ביצוא דגלוני קיסם (דגלונים הננעצים על מזון בקוקטיילים) מדובר ביצוא לנציגויות ישראל בעולם ולקהילות היהודיות בחו"ל.

אבי מרום, מנכ"ל מרום אפ.גי'.פי מסר להתאחדות התעשיינים כי הלהיט הבולט השנה הינו סיכת דגל הלאום לנעיצה על דש הבגד, העשויה ממתכת עם ציפו זהב ואיפוקסי. כן נמכרים סיכת כפתור "56 למדינת ישראל", עם סמל המנורה. סיכה זו מוצמדת לדש הבגד.

יצרני הדגלים מדווחים כי השנה חלה ירידה של 10% בממוצע במחירי הדגלים. בהמשך לירידה של 10% אשתקד.

מדווחי היצרנים מתברר, כי השנה, ערב יום העצמאות ה-56 למדינת ישראל, חלה ירידה של כ-5% במכירות דגלים תוצרת כחול-לבן שהגיע לכ-25% מהיקף השוק. מאידך, גדל יבוא הדגלים מ-70% אשתקד לכ-75% השנה.

יצויין, כי בין היצרנים המובילים בענף ניתן לציין את מפעל מדיום, מפעל מרום אפ.ג'י.פי ומפעל ברמן.