ירידה של 28.5% בהשקעות בתעשייה ברבע השני של 2003

המשבר בתעשייה ממשיך לפגוע גם בהשקעות במפעלים. ברבע השני של השנה נרשמה נסיגה ריאלית חדה של 28.5% בהשקעות בתעשייה לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ההשקעות הסתכמו ב-1.9 מיליארד ש"ח. כך עולה מניתוח של התאחדות התעשיינים על ההשקעות בתעשייה


00:00 ,02.11.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
נירה שמיר: ברבע השני של השנה נרשמה נסיגה ריאלית חדה של 28.5% בהשקעות בתעשייה - הסתכמו ב-1.9 מיליארד ש"ח; הנסיגה אפיינה את כל קבוצות הענפים.

המשבר בתעשייה ממשיך לפגוע גם בהשקעות במפעלים. ברבע השני של השנה נרשמה נסיגה ריאלית חדה של 28.5% בהשקעות בתעשייה לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ההשקעות הסתכמו ב-1.9 מיליארד ש"ח. כך עולה מניתוח של התאחדות התעשיינים על ההשקעות בתעשייה.

נירה שמיר, ראש אגף כלכלה בהתאחדות התעשיינים שמסרה על כך מציינת, כי הנסיגה הריאלית בהשקעות ברבע השני של השנה אפיינה את כל קבוצות ענפי התעשייה.

מניתוח התאחדות התעשיינים על השקעות בתעשייה לפי קבוצות עולה כי הנסיגה הריאלית החדה ביותר של 47% נרשמה ברבע השני של השנה בקבוצת ענפי הטכנולוגיה המסורתית, (מזון, משקאות וטבק, טקסטיל והלבשה, עור והנעלה, נייר ומוצריו, דפוס והוצאה לאור, עץ ורהיטים), זאת לאחר גידול בקצב של כ- 8% ברבע הראשון של השנה. הנסיגה הריאלית בהשקעות אפיינה את כל ענפי הקבוצה. נסיגה חדה ביותר של 80% נרשמה בהשקעות ענפי הדפוס וההוצאה לאור; נסיגה בהשקעות של 71% נרשמה בענף הנייר; נסיגה בהשקעות של 63.5% בענף העור; נסיגה בהשקעות של 45.5% נרשמה בענף העץ והריהוט; נסיגה בהשקעות של 32% נרשמה בענף המזון והמשקאות ונסיגה בהשקעות של 13.5% נרשמה בענף הטקסטיל וההלבשה.

נירה מציינת, כי בדומה, נסיגה ריאלית חדה ביותר, בקצב שנתי של כ-42% נרשמה ברבע השני של השנה בהשקעות בקבוצת ענפי הטכנולוגיה המעורבת עילית, (כימיקלים וזיקוק נפט, מכונות וציוד, מנועים וציוד חשמלי), זאת בהמשך לקצב ירידה שנתי של כ-19.5% בהשקעות ברבע הראשון של השנה. הנסיגה החדה בהשקעות אפיינה את כל ענפי הקבוצה. ההשקעות בענפי הכימיה והנפט ירדו ב-52%, בענפי המכונות וציוד ירדו ההשקעות ב-25%, ונסיגה של 20.5% בהשקעות נרשמה בענף הציוד החשמלי.

ראש אגף כלכלה בהתאחדות התעשיינים מציינת, כי נסיגה ריאלית משמעותית בקצב שנתי של 18% נרשמה ברבע השני של השנה בהשקעות קבוצת ענפי הטכנולוגיה העילית, (רכיבים אלקטרוניים, מכונות למשרד ומחשבים, ציוד לבקרה ופיקוח לציוד רפואי ומדעי, ציוד תקשורת אלקטרוני וכלי הובלה). זאת לאחר גידול ריאלי בקצב שנתי של כ-8% ברבע הראשון של השנה. הנסיגה בהשקעות אפיינה את מרבית ענפי הקבוצה למעט ענף ציוד התקשורת האלקטרוני אשר רשם גידול של 16.5% בהשקעות. נסיגה ריאלית חדה של 61.5% נרשמה בהשקעות ענף כלי ההובלה. זאת לצד נסיגה ריאלית של 13% בהשקעות ענפי המכונות למשרד ומחשבים, נסיגה של 7% בהשקעות בענף הציוד לבקרה ופיקוח ונסיגה של 5.5% בהשקעות בענף הרכיבים האלקטרונים.

שמיר מציינת, כי בדומה, נסיגה ריאלית בקצב שנתי של 15% נרשמה ברבע השני של השנה בהשקעות קבוצת ענפי הטכנולוגיה המעורבת מסורתית, (כרייה וחציבה, מינרלים אל מתכתיים, מוצרי גומי ופלסטיק, מתכת בסיסית ומוצרי מתכת) הנסיגה הריאלית בהשקעות אפיינה את מרבית ענפי הקבוצה למעט ענף המתכת הבסיסית אשר רשם גידול של 30% בהשקעותיו. נסיגה חדה של 45% נרשמה בהשקעות ענפי המינרלים האל מתכתיים; נסיגה של 28.5% נרשמה בהשקעות ענף הכרייה והחציבה, נסיגה של 22.5% נרשמה בהשקעות ענף הגומי והפלסטיק, לצד נסיגה של 10.5% בהשקעות בענף מוצרי המתכת.