ירידה ריאלית ביבוא חומרי הגלם ברבעון האחרון של 2011

מניתוח שנערך באגף הכלכלה של התאחדות התעשיינים עולה שהענף היחיד בו נרשם גידול ריאלי קל הוא המזון


00:00 ,08.02.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

מניתוח שנערך באגף הכלכלה בהתאחדות התעשיינים עולה כי ברבע האחרון של 2011 נרשמה ירידה ריאלית של כ- 3.5% ביבוא חומרי הגלם, לאחר קיפאון (0.2%-) ברבע השלישי של 2011 וגידול מזערי, של 0.6%, ברבע השני אשתקד.

הקיטון ביבוא חומרי הגלם מתיישב עם הנסיגה בתפוקת מרבית ענפי התעשייה ומשקף את היערכות המגזר התעשייתי להמשך החולשה בפעילות.

הרמה החודשית הממוצעת של יבוא חומרי הגלם בתקופה הנסקרת הסתכמה בכ- 2.15 מיליארד דולר (נתונים מנוכי עונתיות), המהווה 54% מסך יבוא הסחורות (ללא אוניות, מטוסים, יהלומים ודלק).

הקיטון ביבוא חומרי הגלם משקף נסיגה ריאלית ביבוא מרבית קבוצות הסחורות: קיטון ריאלי נרשם ביבוא חומרי גלם לתעשיית הנייר (ירידה ריאלית של 14%), יבוא מתכות אל-ברזיליות (10%-), בדים וחוטים (10%-), ברזל ופלדה (7%-), עץ ומוצריו (10%-), חומרי גלם לתעשיית המכונות והאלקטרוניקה (4%-), גומי ופלסטיק (3%-), כימיקלים (2%-). בנוסף, נרשם קיפאון ביבוא מתכות יקרות.

הענף היחיד שרשם גידול ריאלי קל ביבוא חומרי הגלם הינו המזון, שהגדיל בכ- 3% את יבוא מוצרי המזון הגולמיים, כנראה כחלק מההיערכות לגידול הצפוי בפעילות הענף בתחילת השנה. הגידול מושפע, על פי רוב, מייצור מוגבר לקראת חג הפסח.